سرمقاله

اراده مردم تعیین کننده است / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
  • می‌خواهم زنده بمانم/هیجان و تفاوت با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • تفاهم صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با محوریت هوشمندسازی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30683  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 12 تیر 1403
    ضرورت تغییر در قانون تملک آپارتمان‌ها برای افزایش ایمنی
    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: در قانون تملک آپارتمان‌ها، باید تعمیر نگهداری و بازرسی اضافه شود تا ایمنی ساختمان‌ها رصد شده و بتوان از افراد انتطار ایمن سازی و بهسازی داشت. به گزارش ایسنا، سعید بختیاری در ششمین همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری که ظهر امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: ما حدود ۳۰ سال است که پیش مطالعه و اقدام در زمینه حریق را در کشور شروع کردیم و مقررات ایمنی ساختمان و آزمایشگاه آتش را ایجاد کردیم که در گذشته نداشتیم. قوانین مربوطه به حریق در همه کشورها متفاوت بود اما ما اتحادیه اروپا را به عنوان مرجع انتخاب کردیم و اقداماتی مانند آموزش‌های تخصصی و گواهینامه‌های فنی را نیز ایجاد کردیم. رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: سال ۸۵ از خیابان، بازار و صنایع مصالحی خریداری کردیم که هیچکدام استاندارد نبود و این مسئله نیز یکی از مشکلات ماست.
    بختیاری با اشاره به آموزش‌های همگانی گفت: ما در قانون، آموزش ایمنی در دانشگاه‌ها را داریم اما هنوز اجرا نشده و بسیار به صورت اندک در مقطع ارشد در حال اجراست. قوانین باید تصویب شود تا هم دستگاه‌ها و هم مردم در زمینه ایمنی انگیزه پیدا کنند. من معتقدم بازرسی‌ها خوب است اما باید اقدامات زیرساختی نیز انجام دهیم؛ مثلا ساختمان نوساز نیز چندسال دیگر کهنه می‌شود و باید نطارت روی آنها باشد، بنابراین مبحث ۲۲ باید اجرایی شود.
    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: در قانون تملک آپارتمان‌ها، باید تعمیر نگهداری و بازرسی اضافه شود تا ایمنی ساختمان‌ها رصد شود. در قانون ملی مدیریت بحران، مسئولیت‌های سنگینی بر عهده سازمان‌ها گذاشته شده اما باید بودجه و امکانات آن نیز درنظر گرفته شود تا بتوانیم اقدامات مناسب را انجام دهیم.
    وی افزود: ما سال‌های اخیر با آتش‌نشانی همکاری‌های خوبی داشتیم که سازمان‌های دیگر نیز باید پای کار آیند تا از حوادث بزرگ پیشگیری کنیم.
    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به مبحث بیمه اظهارکرد: بیمه در تمام دنیا مسئله ارتقا را انجام می‌دهد اما در ایران بیمه فقط وقتی حادثه‌ای رخ دهد تنها خسارت می‌دهد اما در زمینه ارتقا امکانات هیچ اقدامی برنمی‌دارد.