سرمقاله

اراده مردم تعیین کننده است / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • بازدید دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی از غرفه ایرانسل در الکامپ
  • جذاب‌ترین "جمعه‌ی فوتبالی" با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30732  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 12 تیر 1403
    جذاب‌ترین "جمعه‌ی فوتبالی" با تلویزیون اینترنتی آرپا

      در ادامه‌ی مسابقات یورو ۲۰۲۴، در روز گذشته ۲ دیدار مهم از تلویزیون اینترنتی آرپا، برای مخاطبان فوتبال پخش شد. در این دیدارها فرانسه و پرتغال موفق شدند رقبای خود را شکست دهند تا روز جمعه ۱۵ تیرماه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند.
      در روز جمعه، تیم‌های اسپانیا و آلمان نیز، باید به رقابت با یکدیگر بپردازند تا یک مسابقه نیمه‌نهایی از بین برنده‌های این دو مسابقه مشخص شود.
       در دیدار اول شب گذشته، فرانسه موفق شد با گل به خودی دقیقه ۸۵ یان فرتونگن، بلژیک را شکست دهد. این گل، دهمین گل به خودی این جام محسوب می‌شود، که می‌تواند در نوع خود یک رکورد محسوب شود. کیلیان امباپه که در اولین دیدار فرانسوی‌ها از ناحیه بینی آسیب دیده بود، با یک ماسک محافظ بر روی صورت توانست بازی کند. هر چند فرانسوی‌ها این بازی را بردند، اما منتقدان فرانسوی از عملکرد این تیم، به خصوص‌ در بخش تهاجمی، انتقادهای زیادی کردند. زیرا فرانسه در 4 مسابقه یورو، در جریان مسابقه موفق به گلزنی نشده و ۳ گلی که این تیم به ثمر‌رسانده، حاصل  ۲ گل‌به‌خودی و یک پنالتی بوده است.
         در دیگر‌ دیدار این مرحله، پرتغال به مصاف اسلوونی رفت و پس از تساوی صفر صفر در ۱۲۰ دقیقه، توانست این تیم را در ضربات پنالتی شکست دهد. پرتغال‌ و اسلوونی یک بار در دیدار دوستانه پیش از آغاز یورو با هم دیدار کرده بودند که اسلوونی در آن بازی با ۲ گل‌پیروز شده بود. مهم‌ترین نکته در جریان بازی، پنالتی از‌ دست رفته‌ی کریستیانو رونالدو در وقت اضافه اول بود. یان اوبلاک، بعد از علیرضا بیرانوند، اولین دروازه‌بانی بود که پنالتی رونالدو را در یک تورنمنت ملی، مهار کرد.
       آما‌ر دیگری که شاید عجیب به نظر برسد، مربوط به ضربات آزاد رونالدو در بازی‌های ملی است. او در‌تورنمنت‌های رسمی مختلف ۵۸ ضربه آزاد زده که تنها یک مورد آن تبدیل به گل شده است.
       اما ستاره‌ی پرتغال در دیدار دیشب، دیگث کاستا گلر این تیم بود که با مهار 3 ضربه پنالتی زمینه‌ساز پیروزی سه بر صفر تیمش در این ضربات بود و در پایان به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.او به اولین دروازه‌بان در تاریخ رقابت‌های یورو تبدیل شد که ۳ پنالتی را در یک‌مسالقه مهار کرده است.
       با همه این حواشی، پرتغال و فرانسه اکنون جز ۸ تیم مرحله پایانی هستند و دیداری جذاب و دیدنی را برای جمعه‌شب رقم خواهند زد. تماشای این مسابقه‌ی هیجان‌انگیز از طریق تلویزیون اینترنتی آرپا، با گزارش اختصاصی و تحلیل های جذاب برای مخاطبان امکان‌پذیر است. همچنین قرعه‌کشی و جوایز متنوع، از دیگر مزایای تماشای رقابت ها از آرپاست.