صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • بازدید دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی از غرفه ایرانسل در الکامپ
  • جذاب‌ترین "جمعه‌ی فوتبالی" با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30772  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 13 تیر 1403
    احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان
    کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع بارش‌های شدید و احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان طی امشب خبر داد. به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای روز‌های پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. گودرزی گفت: شدت بارش‌ها برای امشب در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات گیلان در حد هشدار نارنجی خواهد بود.
    وی افزود: این بارش‌ها می‌توانند از شدت بالایی برخوردار باشند که در پی آن احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.
    این کارشناس هواشناسی گفت: برای ۳ روز آینده نیز در برخی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان برای ساعات بعدازظهر و شب احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. گودرزی افزود: از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد‌های شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق شود.
    وی گفت: شدت این وزش باد برای امشب در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی‌شده است که در حد هشدار نارنجی خواهد بود و هم‌وطنان عزیزمان در این مناطق باید تمهیدات موردنیاز را در این خصوص در نظر داشته باشند.
    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا نیز آب‌های دریای خزر و برای ۳ روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود. گودرزی گفت: در تهران هم شاهد وزش باد و گردوخاک خواهیم بود و این اتفاق بیشتر در نقاط غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد. وی افزود: بیشینه دمای تهران نیز به ۳۵ درجه خواهد رسید و دمای هوا در روز‌های پایانی هفته در تهران نیز مانند بیشتر نقاط کشور گرم‌تر خواهد شد.