صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید
  • طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 31269  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 20 تیر 1403
    طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا

    زبان ها از طوفان ستاره ۱۶ ساله بارسا و تیم ملی اسپانیا، گویا بند آمده بود؛ درخشش خارق العاده لامین یامال که برعکس در آن سوی خط حمله ، فوق ستاره فرانسه -بدون ماسک و دماغ بادکرده-نمایش ناامید کننده ای داشت؛ بی اغراق می توان گفت باد دماغ امباپه را عملکرد طوفانی ستاره ۱۶ ساله خواباند.

    عملکرد ضعیف کیلیان امباپه در دوره های مختلف جام ملت های اروپا و این بار، در دیدار برابر تیم ملی اسپانیا باعث شد که زیربار سنگین انتقادات قرار گیرد.

    تاجایی که دشان سرمربی فرانسه، بعد از پایان بازی و ناکامی در راهیابی به فینال، به عملکرد ضعیف امباپه اعتراف کرد‌

    فرانسه تا پیش از رسیدن به مرحله نیمه نهایی توانسته بود برنامه‌اش را بیشتر از هر زمان دیگری بر اساس عملگرایی پیش ببرد. آنها در جریان بازی حتی یک گل هم نزده بودند -دو گل به خودی و یک پنالتی که توسط امباپه گل شد- و تنها یک گل دریافت کرده بودند که توسط روبرت لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. اما توانستند به این مرحله برسند تا برابر اسپانیا قرار بگیرند. تیم لوئیس دلافوئنته در مرحله نیمه نهایی تا دقیقه ۲۵ دو گل زده بود.

    همان نیم ساعت اول تکلیف این شب را روشن کرد و نشان داد که باید با فرانسه که در تمام طول تورنمنت در حال جنگ بود خداحافظی کنیم. تلاش نه چندان زیادی که کیلیان امباپه (بدون ماسک) نشان داد کافی نبود. این پس از پایان این بازی گفت: «اسپانیا از ما بهتر بود. یورو برای من یک ناکامی است

    ده دقیقه اول شب گذشته در جنگل‌های اطراف ورزشگاه آلیانز آرنای مونیخ درست بیرون از مرکز باواریا برای فرانسه عالی بود. کولو موانی موفق شد روی بازی منفعلانه اسپانیا گلزنی کند و بلافاصله هم یک کارت زرد نصیب خسوس ناواس ۳۸ ساله شد که مامور مهار امباپه شده بود.

    این ستاره جدید رئال مادرید از غفلت این مدافع استفاده کرد تا توپ را به کولو موانی برساند و بازی را ۰-۱ کند. دشان هم هیجان‌زده بود و دور از ذهن نبود که به تیمش در زمین دستور داد پوشش درستی در خط دفاعی داشته باشند و به دنبال استفاده از ضد حملات با استفاده از امباپه باشند که فرصت زدن گل دوم را هم داشت.

    جریان بازی درست به سود فرانسه پیش می‌رفت. تا زمانی که نبوغ لامین یامال خودش را نشان داد. پس از تساوی ۱-۱ با بهترین گل جام ملت‌های اروپا باعث شد که امباپه از روی ناراحتی و ناامیدی به سمت داور برود اما هیچکس نمی‌دانست که او به چه چیزی اعتراض می‌کند. درخشش پسر نوجوان بارسا و گل به خودی ژول کنده روی یک ریباند که باعث شد بازی ۱-۲ شود پایانی بر نقشه‌های فرانسه بود و هیچکس به اندازه امباپه از این اتفاق آزرده خاطر نشد. دشان گفت: «ما نتوانستیم به آن اندازه که من دوست داشتم توپ را به جلوی زمین برسانیم

    امباپه بدون ماسک محافظتی از بینی در این بازی حاضر شد چون از مشکلات آن خسته شده بود. او پاس گلی را برای کولو موانی ارسال کرد و تهدیدی هم برای زدن گل دوم داشت اما بازگشت اسپانیا به بازی باعث شد که برای مدتی طولانی در جریان بازی حضور نداشته باشد.

       گرچه، هیچ بازیکنی بیشتر از امباپه شوت نزد، هرچند این کار هم برای به زانو در آوردن اسپانیا کافی نبود. آخرین تلاش او در فاصله ۱۰ دقیقه پیش از پایان بازی بود که نشان از نداشتن قدرت و سرعت کافی برای او بود. او در مسیر نفوذش را ویویان روبرو شد و شوتی را از آستانه محوطه جریمه در موقعیتی تهدیدآمیز زد که روی سکوها فرود آمد. اینجا بود که تیمش و ستاره آنها که حالا باید به مادرید برود کارشان را تمام کردند.

       امشب، یک دیدار دیگر نیمه نهایی و بین انگلیس و هلند برگزار خواهد شد تا فینالیست بعدی مشخص شود. شما می توانید امشب و بازی فینال را از تلویزیون اینترنتی آرپا تماشا کنید و با پیش بینی، از جوایز ارزنده میلیونی آن، برخوردار شوید. با ما بمانید.