سرمقاله

نامه ای به آقای رِئیس جمهور درمورد فرهنگ ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید
  • طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 31332  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 21 تیر 1403
    فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید

    بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ برگزار شد و تیم‌های فوتبال اسپانیا و انگلیس در دو دیداری که از تلویزیون اینترنتی آرپا پخش شد، با شکست حریفان خود به فینال رسیدند. حال باید دید سرود قهرمانی به چه زبانی خوانده خواهد شد؛ انگلیسی یا اسپانیایی؟
    در دیدار اول نیمه‌نهایی، در ورزشگاه معروف آلیانز آره‌نا تیم اسپانیا با اتکا بر بازیکنان جوان خود و در راس آن‌ها با هنرنمایی لامین یامال موفق شد
     فرانسه را از پیش رو بردارد. در حالی‌که فرانسه گل اول دیدار را روی پاس گل زیبای کیلیان امباپه که حالا بعد از چند بازی می‌توانست بدون ماسک بازی کند و با ضربه سر رندال کولو موآنی در دقیقه ۹ به ثمر رساند؛ لامین یامال توانست خیلی زود این پاسخ این گل را بدهد.

    او در دقیقه ۲۱، با یک شوت استثنائی موفق شد گل اول مسابقه را به ثمر برساند. این گل یامال را ۳ روز قبل از تولد ۱۷ سالگی‌اش، به جوانترین گلزن تاریخ یورو تبدیل کرد. اما اسپانیا برای تکمیل کامبک خود خیلی هوادارانش را چشم به راه نگه نداشت. ۴ دقیقه بعد دنی اولمو گل دوم را برای اسپانیا زد. گلی که پاسخی نداشت و سبب پیروزی ۲بر۱ اسپانیا شد.
    اما در دیدار دوم انگلیس موفق شد، هلند را شکست دهد تا برای دومین بار پیاپی به فینال برسد. هواداران دو تیم قبل از شروع مسابقه در اطراف ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک که به باشگاه دورتموند تعلق دارد، با هم درگیر شده بودند. البته این حواشی تقریبا در تمام دیدارهایی که یک طرف آن انگلیسی‌ها بوده‌اند اتفاق افتاده است! در این دیدار هم، تیمی که گل اول را زد، بازنده‌ی مسابقه بود. در این دیدار هم مثل بازی دیگر نیمه‌نهایی گل اول خیلی زود و در دقیقه ۷ توسط ژاوی سیمونز برای لاله‌های نارنجی به ثمر رسید. اما در ادامه هری کین توانست بازی را از روی نقطه پنالتی به تساوی بکشاند.

    بازی در نیمه اول با تساوی به پایان رسید. در نیمه دوم هم انگلیسی ها که دو بار توپ را به تیر دروازه هلند زده بودند، حملات خود را ادامه دادند تا سرانجام اوله واتکینز در نودمین دقیقه گل برتری را به ثمر رساند. پاس گل واتکینز را کول پالمر داد. این دو بازیکن در دقیقه ۸۱ به زمین آمدند و در نهایت تعویض‌های طلایی گرت ساوث‌گیت نام گرفتند تا بالاخره این مربی از زیر فشار منتقدین خود رهایی پیدا کند و شاهد سیل تعریف و تمجیدهای کارشناسان باشد.
       اکنون ساوث‌گیت در دومین فرصت خود در این رقابت‌ها فرصت دارد تا کار ناتمام خود را تکمیل کند. او که در دور قبلی در ورزشگاه ومبلی و جلوی چشم هزاران هوادار انگلیسی جام را به ایتالیایی‌ها تقدیم کرد، چشم انتظار بازی فینال است تا بتواند برای نخستین بار جام را به خانه ببرد!
        دیدار فینال اسپانیا و انگلیس روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد. این دیدار به قضاوت فرانسوا لوتسکیه فرانسوی برگزار خواهد شد تا دفتر این دوره از مسابقات نیز، با تعیین تیم قهرمان بسته شود. تلویزیون اینترنتی آرپا، تمام دیدارهای یورو ۲۰۲۴ را برای بینندگان خود با گزارش‌های اختصاصی و قرعه‌کشی‌های متنوع پخش کرد. دیدار فینال نیز، از طریق تلویزیون اینترنتی آرپا پخش می‌شود و شما می‌توانید این دیدار تاریخی را از این طریق مشاهده نمایید و از جوایز پرتعداد آن بهره‌مند شوید. باید دید در پایان مسابقات، جام قهرمانی از آلمان به کدام سمت پرواز خواهد کرد؟ انگلستان یا اسپانیا!