سرمقاله

مصائب ظریف درنهادسازی ؟ /محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 31502  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 30 تیر 1403
    سرلشکر صفوی:
    هیچ کشور و رهبری جرئت اخذ تصمیم آیت‌الله خامنه‌ای در «وعده صادق» را نداشت
    دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تاثیر عملیات وعده صادق، گفت: مقام معظم رهبری در این عملیات تصمیمی گرفتند که در طول حیات رژیم صهیونیستی طی ۷۸ سال گذشته بی‌سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرئت آن را نداشت؛ شلیک صدها موشک و پهپاد به اسرائیل شوخی نیست.
    به گزارش ایسنا، سرلشکر یحیی صفوی در مراسم عزاداری آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) به تشریح رابطه محرم با دفاع مقدس پرداخت و گفت: به عنوان کسی که از روز اول تا آخر جنگ حضور داشتم می‌گویم بدون عنایات خداوند، توجهات ۱۴ معصوم و فرماندهی و رهنمودهای امام راحل و حضور مردم، جنگ به پیروزی نمی‌رسید.
    وی با تأکید بر اینکه ما در جنگ، فکر، عقلانیت و قدرت هم داشتیم، تصریح کرد: اگرچه ما فکر و طرح‌ریزی می‌کردیم، نقشه می‌ریختیم و نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی می‌کردیم و نقاط قوت خودمان را به ضعف دشمن می‌زدیم، ولی آنجا که گیر می‌افتادیم ۱۴ معصوم به کمکمان می‌آمدند.
    سرلشکر صفوی با بیان اینکه محصول ۸ سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت را تشکیل داد، گفت: محصول فداکاری ایران به لبنان منتقل شد و حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را تشکیل داد. داعشی‌ها را چه کسی براندازی کرد؟ داعش را رهبری ایران و حاج قاسم سلیمانی به کمک ارتش‌های سوریه و عراق شکست دادند. حاج قاسم سلیمانی نیروهای حشدالشعبی را مانند بسیج خودمان با استفاده از ۷۰ هزار نفر نیروی مردمی تشکیل داد، در سوریه هم بسیج مردمی را شکل داد.
    وی با اشاره به جنایت جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: تا روز گذشته مردم مظلوم فلسطین در غزه ۳۸ هزار نفر شهید و بیش از ۸۰ هزار نفر مجروح داده‌اند، شهر غزه یک قطعه زمین محدود با وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع است و این تعداد شهید و مجروح برای این سرزمین کوچک بسیار زیاد است.
    سرلشکر صفوی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر هنوز زیر آوارها در غزه هستند که آنان را بیرون نیاورده‌اند. از این ۳۸ هزار نفر شهید، ۲۰ هزار نفر کودکان و زنان هستند. خیلی عجیب است اما آنان عقب‌نشینی نکردند و ایستادگی کردند. این مردم مقاومت را از کجا غیر از مقاومت ۸ ساله زنان و مردان ایران آموختند؟