سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3171  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 22 دی 1401
    در حیاط دولت چه گذشت؟
    آماده‌باشِ کرونایی و هشدار گازی وزیر نفت
    تعدادی از اعضای هیئت دولت با حضور در میان خبرنگاران حاضر در حیاط برفی دولت، به سؤالات آن‌ها درباره مهم ترین مسائل روز پاسخ داده و خبرهای مهم حوزه کاری خود را تشریح کردند: آخرین وضعیت تولیدات گازی، مخالفت وزارت ارتباطات با قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور، افزایش ۳۵ درصدی وام ازدواج و...
    به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست امروز هیأت دولت درحالی برگزار شد که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به بهارستان رفته و ریاست جلسه را به محمد مخبر معاون اول خود تفویض کرده بود و خبرنگاران هم در حیاط برفی دولت منتظر بودند تا با پایان نشست، داغ‌ترین خبرها را در یک روز سرد زمستانی از وزرا و معاونین رئیس‌ جمهوری بشنوند.
    جشنواره فجر و آخرین وضعیت هنرمندان بازداشتی
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران خواست که پشت تریبون بایستد و صحبت‌های خود را با خبرهایی از جشنواره پیش روی فیلم فجر آغاز کرد.
    محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه کار متراکمی در همه بخش‌ها در حال انجام است، گفت: فیلم‌ها در موعد مقرر خواهند رسید و آثار خوبی در زمینه بین‌الملل به جشنواره ارسال شده است.
    وی همچنین از آمادگی ۳۱ استان کشور برای برگزاری جشنواره خبر داد و اضافه کرد: در کنار جشنواره برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است و در سال جاری نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهیم داشت که حضور وسیع سینماهای سیّار در این مناطق و کپرنشین‌ها از جمله برنامه‌های جشنواره است.
    از دیگر موضوعاتی که اسماعیلی به آن اشاره کرد، درمورد هنرمندان بازداشتی و یا ممنوع‌الخروج شده در اغتشاشات اخیر بود. او در این باره گفت: ما بنای حمایت از اهالی فرهنگ داریم و تفاوتی بین هنرمندان وجود ندارد؛ ممنوع‌الخروجی روال قضایی داشته و براساس پرونده‌هایی است که شکل گرفته و ما این افراد را هم جزئی از خانواده هنر می‌دانیم.
    هشدار گازی وزیر نفت به مشترکان پرمصرف
    وزیر نفت هم از دیگر وزرای حاضر در حیاط دولت ۲۱ دی‌ماه بود. جواد اوجی در ابتدای صحبت‌های خود، با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشترکان پرمصرف گاز خانگی هشدار داد: هر جا مصارف گاز خارج از الگوی مصرف باشد، ابتدا اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد قطع می‌کنیم.
    البته اوجی از تدابیر خوب تدابیر خوبی که وزارت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت میادین مشترک، میادین مستقل گازی خبر داد و گفت: همه پالایشگاه‌های گازی حداکثر گاز را تولید می‌کنند.
    انسولین و آماده‌باش کرونایی مراکز درمانی
    بهرام عین‌اللهی هم امروز از وزرای حاضر در جمع خبرنگاران بود که از آماده‌باشِ مراکز درمانی با توجه به اوج‌گیری سویه جدید کرونا در کشور خبر داد و متذکر شد: کسانی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن آنها گذشته، برای تزریق دوز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از فراوانی آمپول انسولین در کشور گفت و اضافه کرد: داروهای خاص مانند انسولین به صورت سهمیه‌بندی ارائه شده است و براساس نسخه‌های الکترونیک توزیع می‌شود؛ بنابراین مشکلی در تأمین این دارو وجود ندارد.
    تغییرات آیین نامه تعیین مشاغل سخت
    سید صولت مرتضوی هم در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره بازنگری آیین‌نامه تعیین مشاغل سخت و زیان آور گفت: تغییرات هم مفهومی و هم مصداقی است امکان دارد بعضی از مصادیق وجود داشته باشد که مشمول مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند اما در آیین نامه نباشد و امکان دارد اصلاحاتی در مفاهیم داشته باشیم. بنابراین، تغییرات آیین‌نامه تعیین مشاغل سخت، هم مفهومی و هم مصداقی است.
    نظر زارع‌پور درباره قطع اینترنت در زمان کنکور
    عیسی زارع‌پور هم در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره قطع اینترنت‌های همراه در زمان برگزاری کنکور سراسری، از مخالفت صریح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت و تأکید کرد: بنا شد فقط بصورت موضعی در حوزه‌های امتحانی قطع شود.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بنابراین در شورای امنیت کشور با این ۴ شرط که صرفا در همان ساعت کنکور، در محدوده حوزه امتحانی، اینترنت همراه با اعلام قبلی موافقت شد برای اینکه نگرانی و دغدغه‌هایی که در سلامت کنکور است رعایت شود.