سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3177  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 22 دی 1401
    در دیدار با بانوان قاضی و کارمند قوه قضائیه مطرح شد
    دستور اژه‌ای برای ارتقاء بانوان در عدلیه
    در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن، صبح دیروز (۲۱ دی) غلامحسین محسنی اژه‌ای با ۷۰۰ نفر از بانوان قاضی و کارمند شاغل در دستگاه قضایی دیدار کرد.
    رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این جلسه، با برشمردن دغدغه‌های خود برای ارتقاء جایگاه بانوان در دستگاه قضایی اظهار کرد: به معاونت راهبردی و پژوهشگاه قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی دستگاه قضا دستور می‌دهم که با احصاء نظرات و پیشنهادات شما بانوان ارجمند، نسبت به ایجاد ساختار و سازوکاری در جهت ارتقاء وضعیت و جایگاه بانوان در دستگاه قضایی اهتمام داشنه باشند.
    رئیس عدلیه در ادامه به دغدغه‌هایی نظیر «ساعات کار بانوان شاغل در دستگاه قضایی»، «محیط حضور و ‌فعالیت بانوان در مراکز قضایی»، «نحوه رفت‌وآمد بانوان به مراجع قضایی» و «حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و دانش و توانایی‌های زنان در دستگاه قضایی» اشاره کرد.
    محسنی اژه‌ای بیان داشت: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا ساعات کار بانوان در مراکز و مراجع قضایی به گونه‌ای باشد که وقتی آنها به خانه بازمی‌گردند انرژی و نشاط لازم را برای رسیدگی به مسئولیت‌های خانوادگی و سایر امور نظیر ادامه تحصیل خود داشته باشند.
    رئیس دستگاه قضا بیان داشت: محیط حضور و فعالیت بانوان در مراکز و مراجع قضایی باید متناسب با جایگاه و شأن آنها باشد و من نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارم.
    وی تصریح کرد: زنان جامعه ما بالاخص زنان شاغل در دستگاه قضایی از ظرفیت‌های بالایی بهره‌مند می‌باشند و آنها در برخی امور و ابعاد نظیر دقت، نظم و انضباط، صبر و حوصله و … از مردان بهتر و برتر هستند؛ لذا باید تمهیداتی اتخاذ شود تا حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، دانش‌ها و توانایی‌های بانوان شاغل در دستگاه قضایی فراهم شود.
    محسنی اژه‌ای در همین راستا بیان داشت: همکار خانمی که سِمت و مسئولیتی در یک مرجع یا مرکز قضایی دارد بهتر می‌تواند دغدغه‌های یک زن مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی را درک کند؛ برای نمونه، زن مراجعه‌کننده‌ای که درخواست عسر و حرج دارد یا در محیط خانواده یا بیرون از خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته، برای یک مسئول قضایی زن، بهتر و دقیق‌تر می‌تواند توضیحات خود را بیان و تبیین کند.
    محسنی اژه‌ای در پایان با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جامعه ما از ناحیه موضوع حجاب گفت: اسلام عزیز در قالب عفاف و حجاب، سازوکاری تعبیه کرده که از گوهر گرانبهای زن حفاظت شود و عطوفت و نجابت و لطافت و زیبایی زنان با هم حفظ گردد و از این طریق، زن در‌ عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی بدرخشد.
    شایان ذکر است در این مراسم ۸ نفر از نمایندگان بانوان مسئول و شاغل در بخش‌ها و سِمت‌های قضایی و اداری قوه قضاییه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.