سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3188  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 22 دی 1401
    امدادرسانی به ۱۰ هزار نفر در برف و کولاک چند روز اخیر
    آماده‌باش امدادگران در استان‌ها
    سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر متاثر از برف و کولاک کشور از روز یکشنبه تا ساعت ۱۲ ظهر امروز خبر داد. به گزارش ایسنا ، محمودی با اشاره به تاثیر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک و با بیان این که از روز یکشنبه ۱۸ د ی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز امدادرسانی در ۲۳ استان انجام شده است، گفت: در ۲۳ استان، ۱۱۴ شهرستان، ۲۰۹ منطقه، ۱۱۶ محور، ۱۵ شهر، ۶۵ روستا و ۱۳ منطقه عشایرنشین امدادرسانی شد.
    وی با اشاره به این که ۱۷۴۸ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ادامه داد: در این مدت زمان، به ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر از شهروندان امدادرسانی شد که ۲۵ نفر از آنان به مناطق امن و ۱۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. سه نفر از هم‌‎وطنان نیز بر اثر سیل در شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان، جان خود را از دست دادند.
    محمودی افزود: در این مدت ۶۹۰ خودرو از برف رهاسازی و آبگرفتگی در ۵۱ خانه مسکونی نیز تخلیه شد.سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: در این مدت ۲۷ دستگاه چادر، ۲۴۴۱ تخته پتو، ۲۸۰ تخته موکت، ۲۱۵۷ کیلوگرم نایلون، ۲۲۴ ست شست‌وشو، ۹۶ شعله والور، ۵۹۵ بسته غذایی، ۲۵۴۴ قرص نان، ۴۴ کیلوگرم خرما، ۱۵۴۰ قوطی کنسروجات، ۴۹۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۵ کیلوگرم حبوبات، ۲۹۵ بطری آب معدنی، ۲۳۵ بسته بیسکوئیت توزیع شد.گفتنی است، در این مدت زمان، ۳۲۶ تیم عملیاتی شامل هزار و ۹۸ نفر به شهروندان خدمات‌رسانی کردند.
    آماده‌باش امدادگران در استان‌های کشور
    همچنین مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی و وقوع کولاک و یخبندان، از آماده‌باش امدادگران در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف در برخی مناطق استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی در استان‌های البرز، اردبیل، گیلان و غرب مازندران، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.گفتنی است طبق پیش‌بینی و هشدار هواشناسی، روز جمعه، سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بارش برف و باران و برودت هوا باعث اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها شود، لذا از هم‎وطنان درخواست داریم که از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی در ارتفاعات پرهیز و نکات ایمنی را رعایت کنند.
    سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سمنان هستیم. همچنین در برخی از محور‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، قم و مرکزی نیز بارش باران گزارش شده است.
    شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: تردد در تمامی محور‌ها روان گزارش شده و تنها در محور آزادراه قزوین - کرج از محمد شهر تا ساسانی و پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین است. همچنین وضعیت مشابه از شهرک جهان نما تا ورد آورد وجود دارد. در مقاطعی از طول محور شهریار - تهران هم ترافیک پرحجم گزارش شده است.