سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3200  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 22 دی 1401
    فرماندار قزوین:
    قزوین سومین شهر گران کشور در حوزه زمین است
    فرماندار قزوین با بیان اینکه قزوین سومین شهر گران کشور در حوزه زمین است، گفت: حل مشکل تعاونی‌های مسکن و باغ عمران اقبالیه گامی مهم در تسهیل ساخت و ساز مسکن شهری در قزوین است.
    عباس کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: ۱۳ درصد از جمعیت قزوین روستایی است و بخش اعظم جمعیت شهرستان قزوین را جمعیت شهری تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به تدوین سند تحول در دولت سیزدهم افزود: این سند تحول که برای اولین بار ایجاد شده دارای رکن‌هایی از جمله عدالت، جوانان، دانش و خانواده مداری است. فرماندار قزوین تصریح کرد: در سه ماهه اخیر دشمن در کنار اغتشاشات تلاش کرد اینگونه نشان دهد که ریل حرکتی کشور تغییر نکرده و تلاش بر این بود که اقدامات و دستاوردهای دولت دیده نشود و یا صفر نشان داده شود. وی با بیان اینکه باید روایت، نقد و قضاوت نسبت به دولت‌ها با نقد همراه باشد، تاکید کرد: آمارهای اقتصادی برای دولت از یک شروع سخت خبر می‌داد و مسائلی همچون کسری بودجه، خزانه منفی، رشد اقتصادی نزدیک به صفر، چالش‌های داخلی و خارجی همچون کرونا و مسئله و چالش برجام گویای این شروع بسیار سخت بود.
    کاظمی تاکید کرد: نوع مواجهه دولت در همان ابتدا با کرونا و برخورد برای رفع این بیماری نشان داد نگاه دولت در مواجهه با مشکلات، جهادی و تهاجمی است.
    وی عنوان کرد: رشد اقتصادی بعد از ۱۰ سال، رشد صنعتی و تولیدی، جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم، بهره برداری از طرح‌های آبرسانی بزرگ، آبرسانی به ۱۵۰۰ روستا، کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی، سوآپ گازی با کشورهای همسایه و تأمین واکسن برای مقابله با کرونا بخش مهمی از اقدامات دولت در این مدت بود.
    فرماندار قزوین با اشاره به وضعیت شهرستان قزوین در شانزده ماه اخیر ادامه داد: با رقمی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان گازرسانی به روستاهای بدون گاز در این شهرستان آغاز شده است.
    وی با بیان اینکه ۴۳ کیلومتر خط توزیع برق جدید ایجاد شده است، ادامه داد: با این میزان خط توزیع ۵۳۰۰ مشترک جدید از نعمت برق برخوردار خواهند شد. کاظمی از ساخت و تجهیز سه مجتمع آبرسانی خبر داد و عنوان کرد: این مجتمع‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی با اشاره به توسعه ۶۶ کیلومتری خطوط انتقال آب ادامه داد: ساخت مخزن ۷۵۰ متر مکعبی آب روستایی و انسداد ۱۰۹ مورد چاه غیرمجاز از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی بهتر به مردم است.
    این مسئول از بازنگری طرح هادی روستایی در ۲۹ روستا خبر داد و گفت: این طرح‌ها با نگاه عدالت محوری و مبارزه با مفاسد موجود در آن صورت گرفته است. وی اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار نفر تعهد اشتغال در سطح شهرستان قزوین بود که بیش از ۹ هزار نفر آن محقق شده است و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده بتوانیم ۱۵ درصد تعهد باقیمانده را نیز انجام دهیم.
    فرماندار قزوین تصریح کرد: ما امسال در سطح شهرستان ۲۳ هزار و پانصد تن خرید تضمینی گندم داشتیم و برای اولین بار ۱۰۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده و مطالبه برزمین مانده نداریم. وی گفت: برای اولین بار خرید تضمینی محصول زیتون در استان قزوین صورت گرفت که با این اقدام جلوی یک ضرر بزرگ برای باغداران گرفته شد.
    کاظمی با بیان اینکه قزوین جزو سه شهر گران کشور در حوزه زمین است، خاطرنشان کرد: حل مشکل تعاونی‌های مسکن و باغ عمران اقبالیه که قدمتی چندین ساله دارند می‌تواند گامی مهم در تسهیل ساخت و ساز مسکن شهری در شهر قزوین باشد. وی در پایان یادآور شد: قطار تولید مسکن بعد از سال‌ها توقف که خسارت‌های بسیار زیاد اقتصادی و حتی اجتماعی نیز همراه داشت در استان قزوین راه افتاده است.