سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3201  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 22 دی 1401
    معاون استاندار بوشهر خبر داد؛
    افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های مختلف جهت افتتاح و کلنگ زنی داریم.
    اکبر پورات در نشست شورای مشورتی نیروهای انقلابی در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز ما در کشور گسترش فرهنگ متعالی اسلام و معارف ناب انقلاب اسلامی در جهت مقابله هوشمندانه با تهاجم دشمنان ایران اسلامی است.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در همین راستا باید در استان بوشهر با مقابله دور اندیشانه با بهره مندی از حضور نخبگان متخصص، متعهد، متدین و دغدغه مند به ویژه جوانان انقلابی که دارای روحیه جهادی هستند، در برابر بمباران تبلیغاتی دشمن و همچنین دفاع از محرومین و مستضعفین به عنوان یکی از اصول بنیادین انقلاب اسلامی با قدرت فعالیت و ایستادگی کرد. وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران باید در برابر این فتنه‌ها هوشیار باشند و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خودشان دست پیدا کنند، گفت: ما باید در قالب جهاد تبیین دستاوردهایی که ارزشمند هستند و با تلاش و فعالیت بسیار در انقلاب اسلامی به دست آمده را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بیان کنیم تا آن‌ها بیشتر با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند و قدر داشته‌هایشان را بیشتر بدانند.
    پورات افزود: ما باید در راستای ایجاد اشتغال و بهره مندی از جوانان به حمایت از تولید و رفع موانع به همراه جذب سرمایه گذار در استان تلاش و فعالیتی جهادی داشته باشیم و این شیوه قطعاً روند توسعه‌ای و اشتغالزایی در استان بوشهر را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
    وی بیان کرد: در همین جهت با اقدامات و پیگیری‌های استاندار بوشهر خوشبختانه با سرمایه گذاری‌های چشمگیری که در بخش‌های مختلف نظیر شیلات، کشاورزی و بخش خصوصی و خصوصاً حوزه نفت و گاز در استان صورت گرفته و با تربیت نیروی انسانی کارآمد خواهیم توانست گام‌های مؤثری برای استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.
    ایجاد ۲۳ هزار شغل جدید
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری با پیگیری‌های استاندار بوشهر بالغ بر ۲۳ هزار ۸۰۰ نفر شغل در استان بوشهر ایجاد شد و اخیراً مجوز جذب ۱۰۰ نفر نیرو در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر کسب شده است.
    وی بیان کرد: همچنین در بحث انتصاب مدیران تاکنون از ۱۳۰ مدیر کل در استان فقط تعداد ۵۴ نفر تغییری صورت نگرفته که این موارد هم با دقت و کارشناسی در حال انجام است.
    پورات با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی بخش حمل و نقل در استان بوشهر افزود: در سفر رئیس جمهور به استان، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های مختلف جهت افتتاح و کلنگ زنی داریم که مهمترین آن‌ها در بخش نفت، گاز و پتروشیمی است.
    وی اظهار کرد: قطعاً امید به یافتن شغل و تقویت فرهنگ کار یک مزیت است و ما مسئولان استانی باید با تقویت فرآیندهای مهارت آموزی و تربیت نیروی استانی و حمایت از کسب و کارها و بخش خصوصی بتوانیم از این ظرفیت استفاده و روند کاهشی نرخ بیکاری را در استان تداوم بخشیم.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در مدت اخیر طی نشست‌هایی که با نیروهای انقلابی، نخبگان و فرهیختگان متخصص در استان داشتیم شاهد فعالیت‌های مختلف جهادی، علمی-آموزشی و فرهنگی در استان بوده ایم که برکات زیادی در این مدت داشته و در حوزه‌های گوناگون دستاوردهای مطلوبی حاصل شده و امیدواریم با وحدت همدلی بی نظیری که در استان بوشهر شاهد هستیم این روند توسعه و ادامه یابد.