سرمقاله

دو سکانس از کنکور پر حاشیه دی ماه ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3216  |  صفحه ۷ | سیاست روز  |  تاریخ: 22 دی 1401
    گره کور انتخاب رئیس‌جمهوری در لبنان
    رئیس پارلمان لبنان از تعویق جلسه امروز (پنجشنبه) نهاد قانون گذاری این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید خبر داد. به گزارش ایرنا از سایت النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که جلسه فردای پارلمان درپی درگذشت «حسین الحسینی» رئیس سابق پارلمان به ۱۹ ژانویه (پنجشنبه هفته آتی) موکول شده است.
    حسین الحسینی صبح دیروز در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
    وی که مبتلا به آنفلوانزا شده بود، سوم ژانویه به بیمارستان منتقل شد. الحسینی یکی از بانیان توافق طائف و موسسان جنبش امل لبنان بود.
    نبیه بری سه شنبه در اظهاراتی دعوت به برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور در ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه هفته جاری کرده بود.
    پارلمان لبنان با وجود برگزاری جلسات متعدد تاکنون در انتخاب رئیس جمهوری جدید ناکام مانده است.
    دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان روز دوشنبه (۹ آبان ماه) به پایان رسید.
    تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان از آن زمان در سایه پافشاری احزاب و جریان های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم شدیدی کرده است که تلاش ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.
    روزنامه لبنانی “البناء” اخیرا در گزارشی درباره تحولات مربوط به پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان در سایه ادامه خلاء سیاسی در این نهاد مهم نوشت: بن بست به وجود آمده در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید در لبنان همچنان محور اصلی همه تحرکات سیاسی در لبنان و حواشی مربوط به آن است.
    رئیس پارلمان لبنان پیشتر اعلام کرده بود که این کشور چند هفته بیشتر نمی‌تواند وضعیت کنونی را تحمل کند و اصلی‌ترین اولویت در کشور انتخاب رئیس جمهوری است. وی همچنین تاکید کرده بود که انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور بدون اجماع همه گروهها و جریان ها امکان پذیر نیست.