سرمقاله

پزشکیان وابربحران نفوذ! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32237  |  صفحه ۲ |   |  تاریخ: 13 مرداد 1403
    گزارشی از ادامه دیدارها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور
    سران و مقامات کشورهای برزیل، اریتره، تانزانیا، سودان، اقلیم کردستان عراق، چین، بولیوی، بلاروس، نیجر و .... با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در ادامه دیدار سران و مقامات کشورهای خارجی که به منظور شرکت در آیین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده‌اند، از عصر روز گذشته تا امروز پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ معاون رئیس جمهور برزیل، وزیر امور خارجه اریتره، وزیر خارجه تانزانیا،‌ وزیر امور خارجه سودان، رئیس اقلیم کردستان عراق، فرستاده ویژه رئیس جمهور چین، وزیر امور خارجه بولیوی،‌ رئیس مجلس بلاروس، وزیر خارجه نیجر با مسعود پزشکیان دیدار و گفت‌وگو کردند.
    حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأسف‌آور است
    پزشکیان در بخش از سخنان خود در دیدار با «ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل، اقدام جنایتکارانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آنها به قوانین و معاهدات بین‌المللی عنوان کرد و افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و مدارس و بیمارستان‌ها راه بمباران می‌کند اما تأسف‌آور آن است که مدعیان حقوق بشر از این رژیم حمایت می‌کنند
    معاون رئیس جمهور برزیل هم ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد.
    ژورالدو الکمین همچنین با تاکید بر آمادگی کشورش برای تعمیم همکاری‌های دوجانبه ایران و برزیل از بخش تجاری و کشاورزی به بخشهای مختلف بهداشت و درمان، دارویی، انرژی ، پتروشیمی و معادن، دعوت نامه رسمی لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل برای حضور دکتر پزشکیان در اجلاس سال آینده بریکس در این کشور را به رییس جمهور تقدیم کرد.
    ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیتهای خود با اریتره آمادگی دارد
    رئیس جمهور در دیدار با «عثمان صالح محمد» وزیر امور خارجه اریتره، همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره به ویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت و ارتقای روابط فی‌مابین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌های خود با کشور اریتره آمادگی دارد.
    پزشکیان همچنین ترور اسماعیل هنیه را اقدامی جنایتکارانه و رذیلانه عنوان و تأکید کرد: بدون تردید این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.
    در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه اریتره نیز در این دیدار انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران را تبریک گفت و گسترش تعاملات و روابط جمهوری اسلامی ایران و اریتره را خواستار شد.
    عثمان صالح محمد همچنین ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام جنایتکارانه را به دو ملت ایران و فلسطین تسلیت گفت.
    رواج فرهنگ ایرانی در برخی مناطق تانزانیا زمینه مناسبی برای تعمیق روابط دوجانبه است
    مسعود پزشکیان در دیدار با «محمد ثابت کمبو» وزیر امور خارجه تانزانیا، با بیان اینکه «دولت چهاردهم تلاش خواهد کرد موانع گسترش تعاملات میان دوکشور را برطرف کند»، بر ضرورت تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تانزانیا برای تمهید مقدمات تدوین اسناد همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: رواج گسترده فرهنگ ایرانی در تانزانیا بویژه منطقه زنگبار، زمینه مناسبی برای تعمیق روابط و تحکیم همکاری‌های فیمابین است.
    وزیر امور خارجه تانزانیا هم با اعلام درخواست کشورش برای گسترش روابط با ایران بویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، از دکتر پزشکیان دعوت کرد از این کشور به عنوان خانه دوم خود و همه ایرانی‌ها دیدار کند تا در مسیر گسترش روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف گام‌های جدی تری برداشته شود.