سرمقاله

قلم که به اینجا رسید سرها بشکست !؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32576  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 20 مرداد 1403
    سرلشکر سلامی:
    شاهد ترکیب جدیدی از فناوری های پیشرفته در علوم و فنون دریایی هستیم
    فرمانده کل سپاه در آیین الحاق ۲۶۵۴ فروند انواع سامانه های موشکی، جنگالی و پهپاد به نیروی دریایی سپاه گفت: دستاوردهای امروز در عصر تحریم‌ها به وجود آمده و ترکیب جدیدی از فناوری های پیشرفته در علوم و فنون دریایی است.
    به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق ۲۶۵۴ فروند انواع سامانه های موشکی، جنگالی و پهپاد به نیروی دریایی سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: جریان تولید و گسترش قدرت در حوزه های دفاعی نیروهای مسلح منطقی متصل به حکمت‌های الهام یافته از وحی و با تدابیر مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) و در راستای منطق ایران قوی‌ است.
    فرمانده کل سپاه اظهار کرد: در نظام ناعادلانه جهانی امروز که قدرت‌های استکباری بر بقای آن و ملت‌های آزاده و مستضعف جهان بر فروپاشی ن تاکید دارند، این است که در جهان امروز یا باید قوی بود تا بقاء پیدا کرد و یا تسلیم شد؛ راه وسطی وجود ندارد. این بسته به انتخاب ملتها است که آیا قوی شدن و قدرتمند شدن و آزاد زیستن و مستقل بودن را انتخاب کنند و خود را از سیطره اراده سیاسی قدرت‌های سلطه طلب جهانی آزاد کنند و یا اینکه راه سازش و تسلیم و کرنش را انتخاب کنند.
    سرلشکر سلامی تعالیم و شعائر عظیم انقلاب اسلامی را استقلال، حریت و آزادی عدالت اخلاق و کرامت انسان بر شمرد و افزود: این جزء مهمی از تعالیم انبیا الهی است که هدف اصلی آنها، باز کردن زنجیر اسارت از دست و پای انسان‌ها است. جهان خواران و مستکبران و سلطه طلبان به دنبال ایجاد یک برده‌داری مدرن، جهالت نو و نابینایی سیاسی عمیق در جوامع هستند تا بتوانند سطح نفوذ و گسترش منافع خود را در تمام جهان تامین و توسعه دهند.
    سرلشکر حسین سلامی به جغرافیا و صحنه‌ای که باید در گستره وسیعی از منافع حیاتی ملت بزرگمان دفاع کنیم اشاره کرد و گفت: در دریا باید مسیر غلبه را بر دشمنان ببندیم تا بتوانیم در مواقع نیاز با غلبه و اراده الهی تسلط خود را بر دشمنان ایجاد کنیم. جغرافیای کشور، ما را به یک کشور بین‌المللی تبدیل کرده است آرمان‌های اعتقادی و سیاسی و نیز موقعیت و جایگاه جغرافیایی ما در عالم و نقش و تاثیر ما در اقتصاد، سیاست و امنیت جهانی اینگونه اقتضا می‌کند که در عرصه مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای قدرت تاثیر و مضمون عمیقی از قدرت باشیم.