سرمقاله

قلم که به اینجا رسید سرها بشکست !؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32618  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 20 مرداد 1403
    مدیرعامل شرکت گاز استان:
    ۴۵ روستا در آذربایجان شرقی تا هفته دولت گازرسانی می شود
    ابتکار - ماهان فلاح: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: گازرسانی به ۴۵ روستای استان در حال اجرا بوده و تا هفته دولت به مرحله بهره برداری می رسد. نادر کمالی با اعلام این خبر افزود: با بهره برداری از این طرح های گازرسانی، یکهزار و ۷۲۶ خانوار روستایی به شبکه گاز خانگی وصل می شود.
    وی با اشاره به آخرین آمار بهره مندی استان از گاز طبیعی، اظهار کرد: اکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار مشترک در قالب بیش از ۲ میلیون خانوار تحت پوشش گاز طبیعی هستند و ۸۷ درصد مشترکین گاز استان خانگی و سایر مشترکین مربوط به بخش های صنعتی و تجاری و سایر است.
    مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به تعهدات اجرایی در بخش صنعتی تاکید کرد: گاز موتور محرکه بخش تولید و صنعت و به تبع آن اقتصاد استان بوده و یکی از مهم ترین رویکردهای شرکت در بخش مسئولیت های اجتماعی و تحقق شعار سال، تأمین گاز مصارف صنعتی خواهد بود.
    از مجموع ۲ هزار و ۷۵۶ روستای استان، ۲ هزار و ۴۹۱ روستا گازدار شده و ۲۶۵ روستای دیگر یا در دست اقدام هستند یا در مرحله پیگیری برای کسب مجوزهای لازم قرار دارند.
    درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان حدود ۹۹ درصد است و گازرسانی به۱۶۶ روستا به دلیل پراکندگی زیاد و با میانگین ۶ خانوار و هزینه های بالای گازرسانی، مستلزم ارائه مجوز اجرا است که در مرحله پیگیری قرار دارد و متعاقب تایید، اجرا خواهد شد. اکنون یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۶۶ خانوار شهری و روستایی استان از انرژی پاک گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به بخش های صنعتی و تولیدی در استان هم ردیف با افزایش بهره مندی خانگی تداوم دارد و شمار واحدهای صنعتی گازدار در استان نیز به ۱۰ هزار و ۲۷۴ واحد افزایش یافته است.