سرمقاله

قلم که به اینجا رسید سرها بشکست !؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32621  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 20 مرداد 1403
    احیای ۳۴ واحد راکد و نیمه فعال یزد با حمایت صندوق کارآفرینی
    یزد-سیما صادقی مقدم- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد با اشاره به اشتغالزایی برای چهار هزار و ۷۵۷ نفر در قالب پرداخت تسهیلات این صندوق طی دولت سیزدهم، گفت: این صندوق با پرداخت ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در جهت احیای ۳۴ واحد راکد و نیمه فعال استان حمایت داشته است. «سید عباس امامی میبدی» در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» دبیر کل دفتر سیاسی حماس با اقدام رژیم جعلی صهیونیستی، اظهار کرد: حرفه خبرنگاری، شغلی حساس، شریف و سخت است که اگر اخلاص و ایمان در آن نباشد، اخبار به درستی در جامعه منعکس نخواهد شد. وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با هدف حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد شده و بنا بر سیاست دولت‌های مختلف، فعالیت این صندوق گسترش یافته است.
    امامی گفت: تسهیلات این صندوق عمدتاً در قالب تسهیلات قرض الحسنه است در راستای ایجاد، رونق و گسترش اشتغال در جامعه به متقاضیان پرداخت می‌شود.
    به گفته وی، صندوق کارآفرینی استان در سه ساله دولت سیزدهم، تعداد پنج هزار و ۷۸۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی به میزان جمعاً ۵۲۳۳ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده که موجب اشتغالزایی تعداد چهار هزار و ۷۵۷ نفر شده است.
    وی با اشاره به افزایش مبالغ پرداختی تسهیلات این صندوق طی سال‌های اخیر، در این باره خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ تسهیلات پرداختی این صندوق چهار هزار میلیارد ریال بوده که افزایش ذکر شده در دولت شهید رئیسی بیانگر اهتمام به ارائه خدمات در حوزه اشتغالزایی طی این مدت بوده است.
    مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ضمن بیان این که صندوق یزد براساس ارزیابی‌های کشور به لحاظ پرداخت تسهیلات در سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۱۶ فقره پرداخت شده که از طریق آنها بالغ بر ۳۰۰  فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
    وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین صندوق تعدادی از وزارتخانه‌ها در سطح ملی در رابطه با پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تصریح کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در استان یزد یک هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال تهسیلات به تعداد ۶۹۲ فقره با اشتغالزایی ۱۴۸۲ نفر و از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز  ۱۴۷۱ میلیارد ریال تهسیلات به تعداد ۴۷۸ فقره که منجر به ۱۳۲۴ فرصت شغلی گردیده، پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: البته صندوق در استان نیز از محل فنی و اعتباری استان با تعدادی از ادارات کل تقاهم‌نامه جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دارد که از ان جمله می توان به تفاهم نامه با میراث فرهنگی و صنایع دستی، کمیته امداد، بهزیستی و جهادکشاورزی اشاره کرد.
    امامی با اشاره به اهتمام دولت شهید رئیسی به نهضت احیای واحدهای راکد، غیرفعال و نیمه فعال، گفت: در همین رابطه سهمیه استان ۷۱۵ میلیارد ریال بوده که از طریق آن ۳۴ واحد راکد و نیمه فعال استان به عرصه رونق تولید بازگشته است. وی گفت: البته ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده برای جذب اعتبارات بیشتر در این حوزه آماده شد که به دلیل منابع محدود دولت امکان پرداخت فراهم نشد.
    این مسئول افزود: برای این که عموم افراد جامعه بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت این صندوق بهره‌مند شوند نیز یکسری طرح‌های امتیازی از طریق سپرده‌گذاری طراحی شده که بنا به طرح‌های مربوطه و براساس گردش حساب متقاضیان تا سقف سه میلیارد ریال با کارمزد صفر تا ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.
    وی به برخی طرح حمایتی صندوق در روستاها نیز اشاره و از آن جمله طرح «روستای نو فن» با هدف انتقال فناوری به روستاها و اجرای طرحهای دانش بنیانی که می‌تواند موجب اشتغالزایی در روستاها شود، را یادآور شد.
    امامی گفت: «هر روستا یک محصول» نیز یکی دیگر از طرحهای صندوق کارآفرینی امید است که در برخی روستاهای استان در حوزه حمایت از محصولاتی مانند سفال، زیلو، گیوه بافی، تولید نان خشک، تهیه زیورآلات سنتی و دیگر محصولات اجرایی شده است