سرمقاله

قلم که به اینجا رسید سرها بشکست !؟ / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32626  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 20 مرداد 1403
    تداوم محدودیت در دامنه نوسان بازار سهام برای هفته آینده
    معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم، در دامنه مثبت و منفی یک درصد، در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز، در دامنه مثبت و منفی دو درصد انجام می‌شود. به گزارش ایرنا از سازمان بورس، رضا عیوضلو اظهار داشت: با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه، در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی ۲ درصد برقرار باشد. وی تاکید کرد: این تصمیمات به منظور کنترل و کاهش هیجانات کاذب موثر بر بازار اتخاذ شده و در خصوص تدوام آن در هفته های بعدی نیز پیوسته شرایط بازار رصد و در صورت لزوم تصمیمات تکمیلی اتخاذ و اعلام خواهد شد.
    بر اساس این گزارش، سازمان بورس از روز یکشنبه هفته جاری (۱۴ مرداد ماه) و در پی بروز هیجانات ناشی از برخی تحولات سیاسی و منطقه‌ای، سازمان بورس و اوراق بهادار برای کنترل این هیجانات و حفظ منافع سهامداران، دامنه نوسان قیمت سهام را به مثبت و منفی یک درصد کاهش داده بود.
    مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه هفته جاری گفته بود: بازار سرمایه در حال گذر از روزهای سخت است. سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.
    وی افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.
    رئیس سازمان بورس گفت: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات بازار منجر شد.