سرمقاله

بحران های ایران در پساهاشمی! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3263  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 23 دی 1401
    ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان افتتاح شد
    با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان
    بندرعباس- خبرنگار ابتکار: ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان به بهره برداری رسید. همچنین دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان هرمزگان نیز در این مراسم با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افتتاح شد.
    رئیس اتاق بازرگانی در آئین گرامیداشت نود سالگی افتتاح اتاق بازرگانی هرمزگان ، گفت : ساختمان احداث شده را با 35 درصد پیشرفت تحویل گرفتیم ودر این چهارسال توانستیم آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. محمدرضا صفا ،افزود : قوانین خلق الساعه باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی شده است و ازطریق مسئولان استانی و کشوری همواره پیگیر رفع مشکلات تجار بوده ایم.
    وی ، مطرح کرد : اتاق بازرگانی مقام سوم در تجارت خارجی و مقام نخست در حوزه آموزش در سال های 99 و 1400 را کسب کرده است. 
    این مسئول از فعالیت اتاق های بازرگانی کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک و میناب در این مدت خبر داد و افزود: دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر افتتاح و درصدد افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید رجایی هستیم.
    رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان از افتتاح دفتر کارنه تیر، پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا ICC جهانی و کسب رتبه برتر در زمینه آموزش از دیگر موفقیت‌های اتاق بازرگانی بندرعباس یاد کرد .
    وی همچنین از همدلی در شورای گفت و گو و رساندن رتبه این اتاق از رتبه 24 به 12 خبر داد و خاطر نشان کرد : ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان با المان‌های بومی طراحی شده و یادگاری از هیأت نمایندگان دوره نهم است که کانونی برای رشد اقتصاد، جذب سرمایه گذاری محلی برای فعالیت های اجتماعی و زنده نگاهداشتن نیک نامان اقتصاد این استان همچون مشیردوانی‌ها و گله داری‌ها و دیگر مردان پرآوازه استان باشد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: هرمزگان نوک پیکان توسعه تجارت خارج کشور است
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این گفت : استان هرمزگان و شهربندرعباس نوک پیکان توسعه تجارت خارج کشور است .
    غلامحسین شافعی ، در این مراسم که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان کشوری و استانی و خبرنگاران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد ، افزود : 70 درصد تجارت خارج از کشور در هرمزگان مستقر است .
    شافعی با اشاره به اینکه درجه اهمیت بندرعباس در کشور مشخص است ، عنوان کرد : هرمزگان برای اقتصاد بار ملی را به دوش می کشد اما سهم آن در بودجه ملی محسوس نیست و برای توسعه کشور بسیار ناامید کننده است . وی ، با بیان اینکه در این مراسم به ترانزیت های هرمزگان (ریلی ، هوایی، زمینی و دریایی ) اشاره شد ، خاطر نشان کرد : ترانزیت در خطر بسیار بزرگی است بهتر است مسئولان به فکر آینده ترانزیت کشور باشند زیرا چین و آذربایجان ترانزیت را می بندند .
    رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به این موضوع که بی اعتمادی بزرگترین مسئله بخش خصوصی است ، اضافه کرد : یک سرمایه گذار از برنامه و سیاست 6 ماه آینده دولت و مجلس در خصوص مالیات ، نرخ بهره و ... مطلع نیست پس چگونه سرمایه گذاری مولد که دیربازده است را انجام دهد و این امر اقتصاد کشور را دچار مشکلات اساسی می کند .
    شافعی ، اذعان داشت : دولت قوی و بخش خصوصی قوی در کنار هم و مکمل هم هستند و می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.
    این مسئول یادآور شد : ساختمانی که امروز افتتاح شد در شأن و جایگاه فعالان اقتصادی است و جایگاه اصلی اتاق های کشور در هیات های خارجی است .
    رئیس سازمان صمت هرمزگان: مرزنشین ما نباید قاچاقچی محسوب شود
    رئیس سازمان صمت هرمزگان، در این مراسم مطرح کرد : مرزنشین ما نباید قاچاقچی محسوب شود که با اقدامات نرم افزاری بایستی به این دغدغه پاسخ داد. 
    خلیل قاسمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در این سال ها تلاش کرد و این ساختمان اتاق بازرگانی احداث شد که جای قدردانی دارد، افزود: خلائی که بعد از شکل گیری مناطق آزاد و ویژه  ایجاد شد، خلاء در قانون تجارت داخلی است که به ثبت سفارش و مسائل ارزی و... ارتباط دارد. 
    قاسمی ، عنوان کرد : بیش از دو میلیارد دلار ظرفیت تجارت خارجی در هرمزگان وجود دارد .
    وی ، با بیان اینکه بیش از 1500 جواز تاسیس در استان داریم، خاطر نشان کرد : باید  به تجارت خرد محلی  توجه بیشتری شود و اتاق های مرزی باید  بتوانند مبادلات با سایر مناطق داشته باشند.