سرمقاله

اسماعیل هنیه؛ مقتول جنایتی جهانی / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32665  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 21 مرداد 1403
    مسکو:
    از اسرائیل می‌خواهیم از حمله به مناطق غیرنظامی خودداری کند
    «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ضمن اشاره به شوک و بهت مسکو، در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه «التابعین» گفت: «مسکو عمیقاً از آنچه اتفاق افتاده است شوکه شده است. روسیه از اسرائیل می‌خواهد از حمله به مناطق غیرنظامی خودداری کند.»
    به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اظهارات خود افزود: «چنین فجایع تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس سریع و تبادل زندانیان را تضعیف می‌کند.»
    طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، زاخارووا تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های دریافتی، بامداد امروز، ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) چند فروند جنگنده اسرائیل به مدرسه «التابعین» واقع در شهر غزه حمله موشکی کردند. در زمان حمله بیش از ۲ هزار پناهنده در آنجا حضور داشتند. منابع فلسطینی از کشته شدن (شهادت) بیش از ۱۰۰ نفر در این حمله، زخمی شدن ده‌ها نفر و گرفتار شدن عده بسیاری در زیر آوار ساختمان ویران شده خبر می دهند. بسیاری از قربانیان زنان و کودکان هستند.»
    وی گفت: «مسکو عمیقاً از آنچه اتفاق افتاده است شوکه شده است. صمیمانه تسلیت خود را به خانواده‌های کشته شدگان ابراز و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کنیم. مجدداً روی موضع اصولی و ثابت خود را در مورد لزوم پایبندی دقیق به قوانین بین‌المللی بشردوستانه تأیید می کنیم.»
    سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: «متأسفیم که چنین حملاتی در نوار غزه که منجر به تلفات غیرنظامی می شود ماهیت سیستماتیک دارند. ما از طرف اسرائیلی می خواهیم که از حمله به مناطق غیرنظامی خودداری کند. ما معتقدیم هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان وجود ندارد. به گفته منابع فلسطینی، تنها در یک ماه گذشته ۱۳ مرکز پناهجویان بمباران شده‌اند. فجایعی مانند آنچه امروز در مدرسه «التابعین» رخ داد، تلاش‌های بین‌المللی را با هدف کاهش تنش در باریکه غزه و دستیابی به آتش‌بس سریع و همچنین تبادل اسرا را تضعیف می‌کند.»