سرمقاله

بحران های ایران در پساهاشمی! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3271  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 23 دی 1401
    مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان:
    در نظر داریم  بازار ی مجزا از بازار روسیه در هندوستان ایجاد نماییم
    معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این نشست گفت: برای ایجاد رفاه باید تولید ایجاد نمود آنهم تولید پایدار و این ظرفیت در مردم ما وجود دارد.
    علی رسولیان خاطر نشان کرد: زمانی که  تولید  ما پایدار شود ،اشتغال نیز پایدار خواهد بود.  وی با بیان اینکه منابع ما متکی به فعالین اقتصادی است افزود:  ۸۵ درصد از منابع  ما صرف هزینه های زیر ساختی می‌شود.
    رسولیان افزود: ما در سال گذشته منابع داخلی را دو برابر کردیم اما هنوز کسری  زیرساخت داریم.
    وی در پایان یکی از مشکلات عمده را  نظام مهندسی عنوان نمود و گفت:  نهضت کارگاه سازی در سطح کشور راه اندازی شده است و  تصمیم داریم در استان گیلان  نیز این کار را بررسی و  شروع کنیم ، ظرفیت شهرستان تالش نیز جهت انجام این کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  رسولیان افزود : در بحث صادرات جهت  راه اندازی کنسرسیوم صادراتی ( شرکت تخصصی صادرات) کمک های مالی لازم صورت خواهد گرفت.  مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان نیز  گفت: شهرستان تالش به لحاظ اقلیمی دارای اراضی حاصلخیز است و به عنوان  قطب کشاورزی در صنعت تولید کیوی به شمار میرود.
    محبوبی افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان به خاطر مشکلات کشور روسیه  می‌باشد. وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی به صورت مجزا اقدام به صادرات کیوی می‌کنند خاطر نشان کرد:  برای رفع این  مشکل  با متخصصان بخش صادرات نشست‌هایی  برگزار شده  و تصمیم گرفتیم خوشه صنعتی  ایجاد کنیم. مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان یادآور شد:  در نظر داریم  بازار ی مجزا از بازار روسیه در هندوستان ایجاد نماییم .
    وی همچنین از کمبود عرصه صنعتی در شهرستان تالش خبر داد. محبوبی همچنین گفت برای ۲۶۰ واحد صنعتی اخطار فسخ را صادر کردیم.
     فرماندار تالش نیز با بیان اینکه  شهرستان تالش به لحاظ زیبایی هایش  مانند نگینی می درخشد و قابلیت های بسیار زیادی دارد ، افزود:  در صورت برطرف شدن مشکلات، وجود پتانسیل‌های تالش می تواند جوابگوی بسیاری از نیازها باشد وی همچنین از مشکل آب شرب  در شهرک صنعتی تالش  خبر داد و خواستار رفع این مشکل شد آشوری همچنین افزود : سرمایه در گردش هم مورد نیاز واحدهای صنعتی می باشد محمدیاری، نماینده مردم شهرستانهای تالش و رضوانشهر نیز در ادامه  با بیان اینکه  ما باید جلوی بیکاری را بگیریم گفت: امروز  مشکل تغییر تولید پالت چوبی به پلاستیکی برای تولید کنندگان  منطقه تبدیل به یک معضل شده است   وی همچنین از ضرورت توسعه شهرک سکام رضوانشهر  خبر داد و خواستار پیگیری  احداث شهرک صنعتی شماره ۲ ماسال شد
    محمد یاری یادآور شد:  انتظار میرود راه دسترسی شهرک و واحدهای راکد شهرک‌ها تعیین تکلیف شود وی  افزود: انتظار ما این است که  شهرک صنعتی تخصصی سلولوزی در منطقه ایجاد شود و  در شهرستان تالش  منطقه آزاد داشته باشیم.