سرمقاله

اسماعیل هنیه؛ مقتول جنایتی جهانی / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 32733  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 21 مرداد 1403
    نتانیوها به نسل کشی و جنایت ادامه می دهد
    کشتار فجیع در مدرسه التابعین
    گروه بین الملل- در حالی که بسیاری که از کشورها و سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و مردم در بسیاری از کشورها تظاهرات علیه این نسل کشی برپا داشتند اما نتانیوها بدون هیچ واهمه ای به نسل کشی ادامه می دهد.
    در تازه ترین این جنایت ها، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از نماز صبح کشتار جدیدی را مرتکب شدند به طوریکه در نتیجه بمباران مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن زندگی می‌کردند بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.
    «انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.
    وی با بیان اینکه بمباران مستقیم نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد، خاطرنشان کرد: در اولین لحظه ورود او به محل، اجساد روی هم انباشته شده بود.
    این خبرنگار اشاره کرد: تیم‌های پزشکی به دلیل اینکه نمی‌توانند هویت شهدا را شناسایی کنند، مجبورند اجزای تکه تکه شده پیکر شهدا را در یک کفن جمع کنند.
    نیروهای دفاع مدنی با بیان اینکه اجساد شهروندان بر اثر بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی آتش گرفته است، خاطرنشان کردند: نیروهای ما در تلاش برای مهار آتش برای خارج کردن و یافتن اجساد شهدا و نجات مجروحان هستند.
    مدیر آمبولانس و اورژانس نوار غزه نیز این کشتار را جنایتی فجیع توصیف کرد، در حالی که سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه به الجزیره تاکید کرد که بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۹۰ درصد از آوارگان شد.
    سخنگوی دفاع مدنی غزه افزود: اشغالگران آوارگان را که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین در محله الدرج در شرق غزه بودند با سه موشک هدف قرار دادند.
    دفاع مدنی در نوار غزه همچنین تاکید کرد: ما از جهان می‌خواهیم که فوراً برای توقف کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع در پناهگاه‌ها مداخله کند. اشغالگران ۱۳ مرکز پناهگاهی آوارگان از آغاز این ماه را هدف قرار داده‌اند. آنها ۲ طبقه مدرسه التابعین را هدف قرار دادند که طبقه اول محل استقرار زنان و طبقه همکف نمازخانه آوارگان بود.
    دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه به تلویزیون عربی گفت: استان غزه بیمارستان کافی برای پذیرش این همه مجروح ندارد.
    دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه افزود: کشتار امروز در چارچوب نسل کشی است که توسط اشغالگران انجام شده است.
    دفتر مذکور تاکید کرد: به دلیل وحشت ناشی از این کشتار و تعداد زیاد شهدا، تیم‌های پزشکی، دفاع مدنی و تیم‌های امدادی و اورژانس تاکنون نتوانسته‌اند پیکر همه شهدا را پیدا کنند.
    همچنین «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر رسانه‌ای‌ دولتی در نوار غزه گفت: ارتش اشغالگر می‌دانست که این مدرسه محل اسکان آوارگان است. اشغالگران قصد داشتند این منطقه را بمباران کنند. انتظار داریم در ساعات آینده تعداد شهدا افزایش چشمگیری داشته باشد.
    وی افزود: انتقال اجساد شهدا و اعضای بدن جدا شده مجروحین برای ما بسیار دشوار است. تیم‌های پزشکی به دلیل دلخراش بودن وضعیت زخمی‌ها و شهدا نمی‌توانند به وضعیت قربانیان این کشتار رسیدگی کنند. گزارش ارتش اسرائیل از آنچه اتفاق افتاده پر از دروغ و اطلاعات نادرست است.
    الثوابته تاکید کرد: ارتش اشغالگر با اظهارات دروغین خود به دنبال توجیه جنایاتش علیه مردم ما است.
    کمی پیش از آن، خبرنگار الجزیره گزارش داده بود که بر اثر بمباران خانه‌ای در جبالیا البلاد در شمال نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر، چهار نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.
    این خبرنگار گفت: در حمله اسرائیل که خانه‌ای در شمال غربی اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، پنج نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.
    در اولین واکنش ارتش اشغالگر، نیروی هوایی این رژیم اذعان کرد که مدرسه را هدف قرار داده است و بهانه‌اش برای این تجاوز را این گونه توجیه کرد که رزمندگان مقاومت از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می‌کردند و این بهانه‌ای است که اشغالگران هر بار قتل عام می‌کند به آن متوسل می‌شوند.
    همچنین هلال احمر فلسطین گفت: با کمبود عمده تجهیزات پزشکی مواجه هستیم.
    سخنگوی هلال احمر فلسطین به الجزیره گفت: ما با کمبود قابل توجهی در تجهیزات پزشکی مواجه هستیم که مانع ارائه خدمات می‌شود. ما در عین حال با کمبود شدید سوخت، اکسیژن و مواد بیهوشی در نوار غزه دست و پنجه نرم می‌کنیم.
    سازمان ملل: اسرائیل در غزه یکی پس از دیگری در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است
    گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی در غزه یکی پس از دیگری در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است.
    به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین اعلام کرد اسرائیل دربحبوحه بی‌تفاوتی تمامی ملت‌های متمدن با سلاح‌های آمریکایی و اروپایی، اقدام به کشتار فلسطینی‌ها در غزه می‌کند که آخرین آن کشتار مدرسه التابعین است. رژیم صهیونیستی در غزه یکی پس از دیگری در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است.
    براساس گزارش وبگاه الجزیره، آلبانیز همچنین تصریح کرد رژیم صهیونیستی در ترورهای فلسطینیان در داخل فلسطین و خارج از آن یدی طولایی دارد و نمی‌توان از آن غفلت کرد.
    این گزارشگر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل، شفاف و پاسخگویی شد که بخشی از مسیر صلح می‌باشد.
    فرانچسکا آلبانیز همچنین گفت: به همراه دیگر کارشناسان سازمان ملل تشدید خشونت در منطقه و آخرین دور عملیات کشتارها و ترورهای غیرقانونی از لبنان تا ایران را محکوم می‌کنیم.
    این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.
    در همین راستا، «انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.
    رژیم صهیونیستی به دلیل پاسخ حتمی محور مقاومت به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در ترس و نگرانی به سر می‌برد و هر روز این اضطراب و نگرانی افزایش می‌یابد.
    محکومیت بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی
    کشورهای عربی با الفاظی شدیداللحن بمباران مدرسه «التابعین» واقع در محله «الدرج» در شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
    به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر ضمن محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه «التابعین» در محله «الدرج» واقع در شهر غزه اعلام کرد کشتار عامدانه فلسطینیان گواه قطعی بر عدم اراده سیاسی طرف صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ است.
    براساس گزارش اسکای نیوز عربی، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما بمباران مدرسه التابعین که به آوارگان محله الدرج در شهر غزه پناه داده است را به شدت محکوم می‌کنیم؛ تداوم ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان بی‌دفاع همزمان با افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، نشان قطعی بر عدم وجود اراده سیاسی در طرف اسرائیلی برای پایان دادن به جنگ است.
    از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار در مدرسه التابعین به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشدید هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان و مراکز پناهگاهی است.
    این وزارتخانه همچنین اعلام کرد هدف قرار دادن مدرسه التابعین در زمانی انجام شد که میانجی‌ها به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند و این امر بیانگر تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تلاش‌های آتش‌بس است.
    از سوی دیگر، دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار جدید صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین در محله الدرج در مرکز نوار غزه محکوم‌ است: «دولت‌های عربی و اسلامی در قبال ارتکاب کشتارهای رژیم اشغالگر همچنان به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند؛ گویی که نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه صحبت می‌کنند.»
    دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در نقض بی‌سابقه خون فلسطینیان ادامه می‌دهد.
    دفتر سیاسی انصارالله در ادامه تاکید کرد این خون پاک و گرانبها پایه و اساس زوال رژیم صهیونیستی، پیروزی مسأله فلسطین و بازگرداندن حقوق فلسطینیان است.
    از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بمباران مدرسه التابعین غزه را محکوم و خاطرنشان کرد: منطقه با شرایط بسیار پیچیده‌ای مواجه است و ظلم و وحشی‌گری و اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در غزه تشدید شده است.
    این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.
    در همین راستا، «انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.
    از سوی دیگر، وزارت خارجه قطر نیز بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی و اعزام بازرسان برای روشن شدن حقایق درخصوص هدف قرار دادن مدارس توسط اشغالگران شد.
    وزارت خارجه قطر تاکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم از آوارگان محافظت کند و از اجرای طرح‌های اشغالگران برای کوچاندن اجباری آنها جلوگیری کند.
    در همین رابطه، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: بمباران و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان دال‌بر بی‌توجهی کابینه اسرائیل به قوانین بین‌المللی است.
    این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در زمان افزایش تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس، قصد رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.
    وزارت امور خارجه لبنان از جامعه جهانی خواست تا در راستای حمایت از فلسطینیان در غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی موضعی واحد اتخاذ کند.
    وزارت خارجه عربستان نیز در واکنش به این جنایت رژیم اشغالگر اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین را که آوارگان شرق غزه را در خود جای داده است، به شدت محکوم می‌کنیم.
    این وزارتخانه بر لزوم توقف کشتارهای دسته جمعی در نوار غزه تاکید کرد که به دلیل نقض‌ها و تجاوزات رژیم اشغالگر با یک فاجعه انسانی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند.
    وزارت خارجه عربستان در ادامه اعلام کرد: ما ناکامی جامعه جهانی در قبال بازخواست اسرائیل در نتیجه این نقض‌ها را محکوم می‌کنیم.
    واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به کشتار جدید در غزه
    دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی به جدیدترین جنایت اشغالگران در حق آوارگان فلسطینی در شهر غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، واکنش نشان داد
    به گزارش ایسنا، دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان امروز-شنبه- اعلام کرد: جنایت اشغالگران که در آن آوارگان مدرسه «التابعین» در شهر غزه را هدف قرار دادند، جنایت هولناکی است که به مجموعه جنایات جاری این رژیم اضافه می‌شود.
    در بیانیه دفتر مرجع عالیقدر شیعیان آمده است: «بار دیگر ارتش اشغالگر با هدف قرار دادن آوارگان پناه گرفته در (مدرسه التابعین) قتل عام بزرگی را در نوار غزه سرافراز انجام داد که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد. این جنایت به مجموعه جرایم این ارتش اشغالگر اضافه می‌شود که بیش از ۱۰ ماه است ادامه دارند.»
    طبق این بیانیه، در دوره اخیر ترورهای خائنانه با هدف قرار دادن رهبران برجسته مقاومت در برابر اشغالگران و به شهادت رساندن تعدادی از آنها منجر به نقض حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه شد و این امر خطر وقوع درگیری‌های بزرگ را در منطقه افزایش می‌دهد که در صورت وقوع، خدای ناکرده عواقب فاجعه‌باری برای کشورها و مردم مختلف این منطقه در پی خواهد داشت.
    در این بیانیه آمده است: «کلمات در محکوم کردن این جنایات شنیع توسط هیولاهای انسانی تهی شده از همه ارزش‌ها و اصول والای انسانی قاصر است. مایه تاسف است که آنها از حمایت نامحدود تعدادی از کشورهای بزرگ برخوردار هستند که مانع از اعمال قوانین بین‌المللی در مورد عاملان جنایات علیه بشریت در موردشان می‌شوند.»
    در پایان این بیانیه تاکید شده است: «یک بار دیگر از جهان می‌خواهیم که در برابر این وحشیگری وحشتناک بایستد و از ادامه اجرای نقشه‌های نیروهای اشغالگر برای وارد آوردن آسیب بیشتر به مردم مظلوم فلسطین جلوگیری کند و با هم متحد شوند تا جنگ نسل کشی در غزه را متوقف کرده و به خانواده عزیز غزه کمک کنند ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.»