سرمقاله

بحران های ایران در پساهاشمی! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3300  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 23 دی 1401
    ایجاد منطقه آزاد تجاری محور سفر امیرعبداللهیان به مسکو
    سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در سفر هفته آینده حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران به مسکو و دیدار با لاوروف همتای خود، دو طرف در درباره احیای برجام و توافقنامه کامل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران گفت و گو خواهند کرد.
    به گزراش ریانووستی ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در دیدار ۱۷ ژانویه ( ۲۷ دی) سرگئی لاورورف وزیرخارجه روسیه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در مسکو روند احیای برجام، موضوعات در دستور کار دوجانبه و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
    زاخارووا گفت: در این نشست قرار است به تبادل نظر علاقه‌مندانه در مورد تعدادی از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران (برجام) و تعامل بین دو کشور در این مورد پرداخته شود.
    وی افزود: پلتفرم های بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای، وضعیت سوریه، افغانستان، قفقاز جنوبی و مسائل خزر» نیز مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.
    به گفته زاخارووا، برای این نشست برنامه ریزی شده است تا در مورد دستور کار دوجانبه، در درجه اول موضوع تجاری و اقتصادی آن از جمله منقطه آزاد تجاری بین دو طرف و همچنین اجرای پروژه های مشترک کلیدی در زمینه انرژی، حمل و نقل و سایر صنایع بحث شود.
    زاخارووا گفت: روند مذاکرات برای انعقاد یک توافقنامه کامل در مورد منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و ایران نیز انجام خواهد شد