سرمقاله

راه دشوار دولت چهاردهم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گیفت کارت آمریکا یا کانادا؟ کدام بهتر است؟
  • هزینه حمل ماشین با قطار (راهنمای خرید بلیط + شرایط)
  • تبلیغات در روبیکا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 33288  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 01 شهریور 1403
    امیر خواجه‌امیری:
    از قرارگاه‌های اربعین وزارت دفاع استفاده‌های چندمنظوره می‌شود
    رئیس قرارگاه اربعین وزارت دفاع گفت: از قرارگاه‌های پنج‌گانه خود به صورت چند منظوره استفاده می‌کنیم تا اگر در گوشه‌ای از مناطق این بخش کشور، مشکلی ایجاد شود یا بلایای طبیعی رخ دهد، از این قرارگاه‌ها استفاده کنیم.
    به گزارش ایسنا، امیر مهدی خواجه‌امیری در نشستی خبری با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: اهمیت مراسم اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست و علاوه‌بر عزاداری امام حسین (ع) این مراسم مهمترین گردهمایی دینی و مذهبی است و تزریق خون جدیدی به نهضت مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این به ایجاد وحدت در میان مسلمانان و نیز ایجاد ناامیدی در دشمن منجر می‌شود.
    وی افزود: ما پنج قرارگاه را در مرزها ایجاد کرده‌ایم و تلاش داریم به این حرکت مفهوم عمیقی دهیم تا گوشه‌ای از مشکلات زائران اربعین را حل کرده باشیم.
    معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: ما از قرارگاه‌های اربعین به صورت چند منظوره استفاده می‌کنیم تا اگر در گوشه‌ای از مناطق این بخش از کشور مرزها مشکلی ایجاد شود یا بلایای طبیعی رخ دهد، از این قرارگاه‌ها استفاده کنیم. همچنین برای سفرهای راهیان نور نیز از این قرارگاه‌ها استفاده می‌کنیم.
    رئیس قرارگاه اربعین وزارت دفاع گفت: در عین حال ما ۹ موکب را برای راهپیمایان اربعین حسینی ایجاد کرده‌ایم. محل‌های متعددی برای پارکینگ ماشین‌ها، اسکان زائران و رفع خستگی مسیر برای مسافران در نظر گرفته‌ایم.
    خواجه‌امیری گفت: در این قرارگاه‌ها پیش‌بینی تأمین آب و برق و گاز را انجام داده‌ایم و فضای مناسب و دارای تهویه هوای مطبوع را برای راهپیمایان در نظر گرفته‌ایم. تهیه و طبخ غذا هم به روزی ۳۰ هزار پرس در برخی قرارگاه‌های ما رسیده است.