سرمقاله

عشقی به نام پزشکی / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
  • شرکت جام ایمن بهترین شرکت تولید کننده شیشه سکوریت
  • مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 33511  |  صفحه ۴ | جامعه  |  تاریخ: 07 شهریور 1403
    هشدار به وزارت ورزش و وزارت ارشاد
    از صنعت گیم، جام‌جهانی و المپیک بازی‌های الکترونیکی جا نمانیم!
    جام جهانی بازی‌های الکترونیکی ۲۰۲۴ در عربستان سعودی با جایزه‌ای بی‌سابقه به ارزش ۶۰ میلیون دلار برگزار شد.
    سیدمحمدمهدی امیرواقفی؛ تابناک- جام جهانی بازی‌های الکترونیکی ۲۰۲۴ که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار شد، با حضور چهره‌های برجسته‌ای همچون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال، و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به پایان رسید. این مسابقات شامل ۲۲ رشته مختلف از جمله اپیکس لجندز، کانتر-استرایک ۲، دوتا ۲، فیفا ۲۴ و تیکن بود. این رویداد با حضور بیش از ۱۵۰۰ گیمر حرفه‌ای از سراسر جهان برگزار شد و به مدت هشت هفته ادامه داشت.
    اهمیت این رویداد برای عربستان سعودی بسیار زیاد است. این کشور با سرمایه‌گذاری عظیم در صنعت بازی‌های الکترونیکی، به دنبال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی این صنعت در جهان است. محمد بن سلمان در اختتامیه این رویداد گفت: "جام جهانی ورزش الکترونیک گام بدیهی بعدی عربستان سعودی در مسیر برای تبدیل‌ شدن به قطب برتر جهان در بازی‌‌ها و ورزش‌های‌ الکترونیک است و تجربه‌ای بی‌نظیر در ورزش‌های الکترونیکی عرضه خواهد کرد که مرزها را در این صنعت جابه‌جا می‌کند".
    این رویداد نه تنها به عنوان یک مسابقه بزرگ ورزشی، بلکه به عنوان یک فرصت اقتصادی و فرهنگی برای عربستان سعودی محسوب می‌شود. با جذب میلیون‌ها تماشاگر و گردشگر به ریاض، این کشور توانست به تقویت اقتصاد محلی و افزایش شناخت جهانی از فرهنگ و امکانات خود بپردازد. برای ایران، توجه به این حوزه بسیار حیاتی است. صنعت بازی‌های الکترونیکی به سرعت در حال رشد است و آینده‌ای روشن دارد. این صنعت می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد جدید و یک فرصت برای جوانان ایرانی باشد. با سرمایه‌گذاری در این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، ایران می‌تواند به یکی از بازیگران اصلی در این صنعت تبدیل شود.
    در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که صنعت بازی‌های الکترونیکی و ورزش‌های الکترونیکی به سرعت در حال پیشرفت هستند و ممکن است در آینده جایگزین رویدادهای سنتی مانند المپیک شوند. این صنعت نه تنها به عنوان یک سرگرمی، بلکه به عنوان یک فرصت اقتصادی و فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند به توسعه و پیشرفت کشورها کمک کند.