سرمقاله

تعطیلی مرکزاسلامی هامبورگ درمتن آزادی غربی! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 33660  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 شهریور 1403
    معاون سازمان زندان‌های کشور:
    ۵۰ هزار زندانی در کشور شاغل هستند
    -معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: ۵۰ هزار زندانی در کشور شاغل هستند و ظرفیت اشتغال ۱۳۰ هزار نفر وجود دارد.
      ، نصرالله ابراهیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل زندان‌های استان زنجان اظهار کرد: فعالیت بخش خصوصی و کارآفرینان برای اشتغالزایی در حوزه مددجویان زندانی به عنوان محور اصلاح و تربیت باید مد نظر قرار گیرد.
    وی اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان برای اصلاح و بازگشت به جامعه را مهم خواند و گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم برای ۵۰ هزار زندانی اشتغال ایجاد کنیم تا علاوه بر گذراندن دوران محکومیت درآمد داشته باشند.
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: امروزه یک زندانی به تناسب شغلی که انجام می‌دهد حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون ریال دریافتی دارد و می‌تواند کمک حال خانواده‌اش باشد.
    وی با اشاره به اینکه اشتغال صنعت محور و خوابگاه – کارگاه یکی از رویکردهای سازمان زندان‌ها است، عنوان کرد: ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ هزار زندانی در کشور وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد: سالانه ایجاد یک مجموعه تولیدی بزرگ در استان‌های کشور در درون یا بیرون زندان پیگیری یا اجرا می‌شود و تا پایان سال هر استان باید یک کارگاه یا کارخانه تولیدی را در این خصوص افتتاح کند.
    ابراهیمی با بیان اینکه امور زندان‌ها در سال جاری سه اولویت را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: مولدسازی دارایی‌های این سازمان محور اصلی به‌شمار می‌رود؛ چراکه با توجه به اهداف و سیاست‌ها بیشترین اعتبار در نگهداشت آنها هزینه می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۳ طرح عمرانی در ۲۷۹ مؤسسه کیفری در سراسر کشور فعال است، یادآور شد: تکمیل این پروژه‌ها به ۹۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور ارزش تملک دارایی‌های سازمان زندان‌های در کشور سال گذشته را ۱.۵ هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: ۵۰ درصد آن تحقق یافت و امسال این میزان به مبلغ ۳.۲ همت افزایش یافته است.
    وی با بیان اینکه با احتساب کل این سرمایه، هفت یا هشت سال طول می‌کشد تا طرح‌های عمرانی مؤسسات کیفری امور زندان‌ها تکمیل شود، افزود: مولدسازی در این خصوص می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
    ابراهیمی یادآور شد: قبل از تشکیل دولت چهاردهم مقرر شد که ۳۵ همت طی قانون برنامه هفتم توسعه و ۹۵ همت نیز طی قانون برنامه هشتم به امور زندان‌های کشور اختصاص یابد که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
    وی با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول قضائی، یکی دیگر از برنامه‌های مهم این سازمان هوشمندسازی و ارتقای دادرسی الکترونیکی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد دادرسی‌های زندان‌های کشور به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: باید منویات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح و تربیت مددجویان زندانی و تبدیل زندان به عنوان دانشگاه و آموزشگاه نیکوکاری‌ها را مورد توجه قرار دهیم.
    وی با بیان اینکه زندان پدیده‌ای خطرناک بوده که انکار آن ناممکن است، عنوان کرد: ۲ گروه از انسان‌ها به جهت احقاق حق و حکمرانی قضائی براساس احکام قضائی و کیفری به حبس محکوم می‌شوند.
    ابراهیمی ادامه داد: یک گروه جزو اشرار و مرتکبان جرایم خشن هستند که مکرر دچار جرم می‌شوند و هرگز اصلاح نمی‌شوند و گروه دومی کسانی هستند که برای اینکه بین شاکی و متشاکی رضایت ایجاد شود ناگزیر حکم قضائی به صدور حبس برای آنها منجر می‌شود که امکان اصلاح آنها وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح و تربیت مددجویان منطبق بر پژوهش‌های صورت گرفته اگر تغییر در رویکرد، بینش و نگرش خود به حوزه زندانبانی نداشته باشیم امکان تحقق گفتمان امامین انقلاب میسر نخواهد بود.
    در ادامه این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام حسین بنیادی در سمت مدیرکل زندان‌های استان زنجان قدردانی و سید مجتبی حسینی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.