سرمقاله

تعطیلی مرکزاسلامی هامبورگ درمتن آزادی غربی! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 33698  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 10 شهریور 1403
    وولینگ استارلایت S جدید؛ کراس اور برقی چینی با قیمت 14 هزار دلار
    کراس اور برقی/پلاگین هیبرید وولینگ استارلایت S با قیمت ۱۴ هزار دلار راهی بازار چین شده است.
    وولینگ به‌صورت رسمی خودروی استارلایت S را با قیمت بین ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار عرضه کرده است. این خودرو که در سری محصولات لیبل نقره‌ای وولینگ قرار می‌گیرد با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برقی و در ۵ تیپ قابل انتخاب خواهد بود. در جدول زیر می‌توانیم جزئیات تیپ‌های مختلف خودروی یاد شده را مشاهده کنیم.
    اکستریم VXوولینگ استارلایت S اولین شاسی‌بلند جوینت ونچر SGMW است که از معماری تیانیو D استفاده کرده و با دو نوع قوای محرکه عرضه می‌شود. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۴۷۴۵/۱۸۹۰/۱۶۸۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. وزن استارلایت S بسته به قوای محرکه و تجهیزات بین ۱۶۸۰ تا ۱۷۹۰ کیلوگرم خواهد بود. چینی‌ها همچنین مدعی هستند از ۱۹ ویژگی آیرودینامیکی در خودروی خود استفاده کرده‌اند تا ضریب درگ آن به ۰.۲۷۷ رسیده و توان پیمایش آن تا ۲۰ کیلومتر بیشتر شود.
    نیروبخش نسخه تمام برقی وولینگ استارلایت S یک موتور برقی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور است. باتری ۶۰ کیلووات ساعتی این مدل هم شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد و با استفاده از شارژر سریع می‌توان در عرض ۱۵ دقیقه توان پیمایش خودرو را تا ۲۰۰ کیلومتر افزایش داد. البته در صورت استفاده از شارژر معمولی، رساندن شارژ ۲۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد ۱۰ ساعت طول خواهد کشید. حداکثر سرعت این مدل هم ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. اما نسخه پلاگین هیبرید از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و یک موتور برقی با قدرت و گشتاور ۲۰۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر هم وجود دارد. این مدل با دو باتری ۹.۵ و ۲۰.۵ کیلووات ساعتی قابل سفارش است و در حالت برقی توان پیمایش ۶۰ و ۱۳۰ کیلومتری دارد. باک سوخت ۵۳ لیتری، شعاع حرکتی ترکیبی ۱۱۰۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت هم جزو دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو هستند.
    داخل کابین وولینگ استارلایت S یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای ۸.۸ اینچی و غربیلک فرمان دی کات نظرها را جلب می‌کنند. شاسی‌بلند جدید چینی‌ها از سیستم‌عامل لینگ او اس استفاده کرده و از به روزرسانی از راه دور، تشخیص صوتی و ریموت کنترل گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کند. در این خودرو سیستم‌های کمک‌راننده و نیمه خودران سطح ۲ هم وجود دارند. صندلی‌های استارلایت S پوشش چرمی دارند و همه تریم ها به‌صورت استاندارد با تنظیم برقی و شش جهته صندلی راننده عرضه می‌شوند. البته امکان سفارش سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوا، ۲۳ فضای ذخیره‌ای، سانروف ۱.۱۸ مترمربعی، فضای بار ۶۱۰ لیتری و… اشاره کرد.