صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3390  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 26 دی 1401
    استانداری‌ها همچنان آماده‌باش باشند
    وزیر کشور گفت: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحران، بهبود و اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصارف غیرضرور است. احمد وحیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحران در فصل سرما، اصلاح و بهبود الگوی مصرف در کشور است و در عین حال باید نسبت به کاهش مصرف انرژی نیز اهتمام داشت.
    وی افزود: در موارد بسیاری با مصرف مازاد فراوان گاز روبرو هستیم که به شبکه توزیع گاز فشار می آورد و سامانه توزیع گاز را دچار مشکل می کند که این رویه باید اصلاح شود.
    وزیر کشور در ادامه بر استانداردسازی مصرف انرژی نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد وظایفی طبق قانونی دارند که می بایست نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی اقدام نمایند.
    وحیدی خاطر نشان کرد: در برخی مراکز به وفور گاز مصرف می شود که راندمان بالایی هم ندارد که در این زمینه می توان به شیوه گرماتاب اشاره کرد که برای گرم کردن برخی محیط ها اشاره کرد که بهره وری ندارد و باعث اتلاف انرژی می شود.
    وزیر کشور با اشاره به گزارش استانداران درباره وضعیت امدادرسانی به مردم، گفت: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی، برودت هوا در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و نیاز است گروه های مدیریت بحران همچنان فعال باشند و رصد میدانی نقاطی که دچار افت فشار گاز می شوند را ادامه دهند. وی بر آمادگی استان های معین برای امدادرسانی احتمالی به استان هایی که دچار مشکل می شوند، تاکید کرد.
    وحیدی تداوم کار نانوایان در شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: پیش بینی رساندن سوخت مایع برای مناطقی که گاز کمبود وجود دارد، لازم است تا اگر دچار قطعی گاز شدیم با سوخت مایع مشکل مردم برطرف شود.
    وی در مورد صنایع و تامین انرژی آنها گفت: فرض بر این است تا جای ممکن صنایع بویژه صنایع فولادی را با تامین حداقلی گاز مورد نیاز در مدار حفظ کنیم تا دچار ریختگی کوره ها نشویم.
    وی همچنین درباره ادارات و تعطیلی آنها نیز توضیح داد: این کار به لحاظ ضرورت رخ داد اما استانداران تلاش کنند تا حداقل نیروها برای پاسخگویی به مراجعات مردم در ادارات حضور داشته باشند تا کار مردم بخصوص در استانهایی که درجه حرارت قابل تحمل است، تعطیل نشود.