صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3404  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 26 دی 1401
    دانستنی‌های جذاب یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی
    شگفتی‌های نیمه‌کاره
    دور چهارم رقابت‌های جام حذفی در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شرایطی با انجام ۱۶ بازی به اتمام رسید که تیم‌های کوچک بعضا تا آستانه‌ ثبت شگفتی پیش رفتند اما در گام آخر کم رفتند و به رقبای بزرگ خود باختند.
    به گزارش ایرنا، مرحله‌ یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۱۶ بازی به اتمام رسید و تکلیف تیم‌های حاضر در دور یک‌هشتم نهایی مشخص شد. جام حذفی به جام شگفتی‌ها مشهور است اما در این مرحله شاهد شگفتی‌ای نبودیم. گرچه برخی از تیم‌ها کم‌نام و نشان توانستند تا یک‌قدمی شگفتی‌سازی پیش بروند اما در گام آخر کم آوردند و به رقبای بزرگ خود نتیجه را واگذار کردند.
    مسابقات به انجام رسیده نکات جالبی را در دل خود داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:
    تیم‌های صعود کننده به یک‌هشتم نهایی:
    لیگ برتر:هوادار تهران، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، مس رفسنجان، پیکان تهران، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، سپاهان اصفهان، مس کرمان، استقلال تهران
    لیگ یک: پارس جنوبی جم، استقلال ملاثانی، دریا کاسپین بابل
    لیگ دو: نود ارومیه
    * ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز تنها تیم‌های لیگ برتری‌ بودند که از گردونه‌ مسابقات کنار رفتند. آنها به تیم‌های هم‌رده‌ خود نتیجه را واگذار کردند.
    * هیچ تیمی نتوانست حریف سطح بالاتر خود را شکست دهد. لیگ برتری‌ها به هیچ تیمی از لیگ یک و یا ۲ نتیجه را واگذار نکردند و این اتفاق برای تیم‌های لیگ یکی در جدال برابر لیگ دویی‌ها رخ نداد. نود ارومیه به عنوان تنها تیم دسته دومی حاضر در دور پنجم، از سد یکی از هم‌رده‌های خود یعنی بعثت کرمانشاه گذشت.
    * در این ۱۶ بازی ۴۱ بار دروازه‌ها باز شد و میانگین ۲.۵۶ گل به ثبت رسید که آمار خوبی برای فوتبال ایران در مقایسه با لیگ برتر به حساب می‌آید.
    * دیدار تیم‌های آریو اسلامشهر و آلومینیوم اراک با نتیجه‌ی سه بر ۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه به سود ایرالکو تمام شد تا این بازی پرگل‌ترین دیدار مرحله‌ چهارم مسابقات باشد. چهار مسابقه هم با نتیجه‌ یک بر صفر تمام شد تا کم‌گل‌ترین دیدارهای این دور نام بگیرند.
    * هشت دیدار در ۹۰ دقیقه برنده‌ خود را شناخت و هشت بازی در وقت اضافه و یا ضربات پنالتی پیروزِ آن مشخص شد. از بین این هشت مسابقه سه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و الباقی مسابقات در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای شاهد مشخص شدن برنده و بازنده‌اش بودیم.
    * سپاهان با کسب برتری سه بر صفر مقابل سایپا تهران به مقتدرانه‌ترین پیروزی دست پیدا کرد و شهریار مغانلو با سه گل، بهترین گلزن این مرحله نام گرفت.
    * ۱۱ تیم میزبان و پنج تیم میهمان در این مرحله بر رقبای خود فائق آمدند. نود ارومیه، آلومینیوم اراک، نفت مسجدسلیمان، استقلال ملاثانی و دریا کاسپین بابل تنها تیم‌های میهمانی بودند که موفق به صعود شدند. به جز استقلال ملاثانی، چهار تیم دیگر در ۱۲۰ دقیقه و یا ضربات پنالتی برد را مال خود کردند و میزبان را از پا درآوردند.
    گفتنی است دیدار ملوان و نفت مسجدسلیمان به دلیل استفاده‌ی نفتی‌ها از بازیکنی که محروم بوده ممکن است با تغییر نتیجه همراه شود.
    مرحله‌ بعدی هنوز مشخص نیست دقیقا در چه زمانی برگزار می‌شود. البته که باید قرعه‌کشی هم بین ۱۲ تیم لیگ برتری، سه تیم لیگ ازادگانی و یک تیم لیگ دویی به انجام برسد تا متوجه شویم چه تیم‌هایی باید به مصاف یکدیگر بروند.