سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3452  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 27 دی 1401
    احمد رضا دستغیب
    اولویت بررسی وضعیت شرکت‌های دولتی خواهد بود
    مهرداد بذرپاش به عنوان ریاست پیشین دیوان محاسبات کشور که با معرفی رئیس جمهور و موافقت مجلس هم اکنون در مسند وزارت راه و شهرسازی به فعالیت می پردازد، در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دیوان محاسبات کشور که عصر روز (دوشنبه، ۲۶ دی ماه) در محل دیوان محسابات کشور برگزار شد، با بیان اینکه دو سال و نیم با همه فراز و فرودهای خود با صمیمیت و موفقیت در دیوان مشغول بودم، گفت: ریاست دیوان محاسبات کار آسانی نیست اما در کنار کارمندان متخصص، معتقد و توانمند روزهای خوبی را برای خدمت در این عرصه داشتیم.
    سید احمدرضا دستغیب که رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کرده و قرار است سکان دیوان محاسبات کشور را به دست گیرد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عادل آذر رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور و تشکر از تلاش های مهرداد بذرپاش در طول مدت تصدی مسئولیت در دیوان، گفت: بالاتر از کلام رهبر معظم انقلاب مطلبی نیست که از دیوان به خاطر اقداماتش تشکر کردند که امیدواریم با مدیران، معاونان و با همکاری دادستان و مستشاران و توجه معاون قوه قضائیه این مسیر را ادامه دهیم.
    رئیس جدید دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید به جای حرف به سمت اقدام حرکت کرد، اظهار داشت: بررسی شرکت های دولتی را به عنوان یکی از موارد مد نظر رهبری دنبال خواهیم کرد. بعد از رأی اعتماد نمایندگان مجلس با کسب اجازه از ریاست مجلس در جلساتی در دیوان حضور یافته و جلساتی نیز با آقای بذرپاش داشتم و نکاتی رد و بدل شد و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.
    وی در ادامه با بیان اینکه بعد از تأیید کمیسیون برنامه و بودجه، اولویت های خود را پیگیری می کنیم، ابراز داشت: تکالیفی از سوی ریاست مجلس تعیین شد که به آن مکلف هستیم؛ هم اکنون در آستانه بررسی لایحه برنامه و بودجه هستیم و فصل نظارتی پیش رو بسیار مهم خواهد بود که تا چند روز آینده احکام مد نظر در قانون بودجه پیشنهاد می شود و در زمان بررسی لایحه برنامه نیز پیشنهاداتی داریم که امیدواریم مد نظر نمایندگان قرار گیرد.
    دستغیب در ادامه با بیان اینکه قطعاً هماهنگی هایی با سایر دستگاه های نظارتی خواهیم داشت تا موانع سر راه حسابرسی ها و بازرسی ها را برداریم، عنوان کرد: حضرت علی(ع) خطاب به یکی از فرماندهان خود در خصوص حسابرسی ها فرمودند هرچه سریع تر حساب اموال خود را برای من بفرست. یعنی مووضع حسابرسی بسیار مهم است و امیدواریم در این عرصه عاقبت به خیر در پیشگاه ملت شریف ایران و شهدای کشور باشیم.
    حجت‌الاسلام صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس، احسان ارکانی نماینده نیشابور، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این مراسم حضور داشتند.
    در پایان این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح از زحمات مهرداد بذرپاش قدردانی و حکم سیداحمدرضا دستغیب ریاست جدید دیوان محاسبات کشور را به وی اعطا کرد.
    زیر یک ستون2
    دستگیری سرشبکه های ایجاد ناامنی مرتبط با خارج از کشور در اراک
    رییس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری و انهدام سرشبکه های ایجاد ناامنی در شهر اراک مرتبط با خارج از کشور خبر داد.
    حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به درخواست و دغدغه عموم شهروندان مبنی بر تثبیت آرامش و برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، از دستگیری اعضای اصلی یک گروه عملیاتی مرتبط با خارج از کشور که قصد اقدامات تخریبی و ساختار شکنانه علیه امنیت داخلی کشور را داشتند خبر داد و گفت: با توقف اغتشاشات اخیر و پایش های اولیه و لزوم شناسایی، دستگیری و انهدام هسته شبکه هایی که در داخل کشور و استان علیه امنیت داخلی و ملی فعالیت کردند، با نظارت و صدور دستورات قضایی فوری و رصد و شناسایی دقیق و انجام اقدامات فنی و تلاش های صورت گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی و با اشراف اطلاعاتی کامل، در اقدامی سریع و ضربتی، شبکه ای انسجام بخش که با هدایت عوامل خارجی، قصد اقدامات تخریبی و ساختارشکنانه علیه امنیت داخلی کشور داشتند در شهر اراک شناسایی و متلاشی شد.
    وی افزود: در پی این اقدام ضمن پیشگیری از احیای مجدد تجمعات خیابانی و اعتراضی ساختارشکن، ۴نفر دستگیر و ۱۰ نفر احضار شدند.