سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3469  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 27 دی 1401
    با ۲۴ عنوان برنامه جدید شبکه کودک متحول شد
    شبکه کودک، جشنواره زمستانی خود را با پخش آثاری متنوع برای مخاطبان کودک و خردسال آغاز کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، این شبکه ۱۷ عنوان برنامه جدید تولیدی و همچنین هفت عنوان برنامه جدید تأمینی در موضوعات و قالب‌های متنوع را در کنداکتور زمستانی خود قرار داد.
    در کانال نهال که محتوای آن برای کودکان دبستانی پخش می‌شود، برنامه «بزن بریم» در قالب مستند با سفر به روستاها، تصاویر بکر و جذابی از کودکان روستایی و تلاش‌های آن‌ها را با محوریت سبک زندگی ایرانی-اسلامی به نمایش می‌گذارد. همچنین فصل دوم برنامه «شگفت انگیزان» در هر قسمت به معرفی کودکانی مستعد از سراسر کشورو توانمندی‌هایشان می‌پردازد.
    برنامه «هدهد سفید» هم یکی از برنامه های جدید شبکه است که با محوریت کتاب و کتابخوانی و با همکاری نهاد کتابخانه ها تولید شده است و هر قسمت مخاطبان را به سفری رویایی در سرزمین کتاب‌ها دعوت می‌کند.
    «ببین و بدون» نام یکی دیگر از برنامه‌های شبکه نهال است که قصد دارد کودکان را هرچه بیشتر با ویژگی‌ها تاریخچه و نحوه تولید اشیاء اطرافشان آشنا کند. همچنین برنامه «برپا» با فرمی نمایشی مدرسه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن دانش آموزان راجع به دستاوردهای کشور عزیزمان می‌آموزند و اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
    بر اساس این گزارش، در کانال پویا که محتوای آن برای مخاطبان خردسال و زیر هفت سال تولید می‌شود، فصل جدید «مهد پویا» آماده پخش است. «مهد پویا» برنامه‌ای تمام عروسکی است که در مسیر عدالت آموزشی برای خردسالان ایران گام بر می‌دارد و به آموزش مهارت‌های جامع پیش‌دبستانی در قالب نمایش و سرگرمی می‌پردازد. برنامه‌ای که فصل جدید آن با داستان‌ها و عروسک‌های جدیدی آماده پخش شده است.
    فصل جدید برنامه «نقاشی نقاشی» هم با فرم و شخصیت‌هایی جدید آماده پخش از آنتن شبکه پویا شده است. رویکرد جدید شبکه کودک در راستای سیاست عدالت محوری سازمان صداوسیما پخش آثاری متنوع از تولیدات مراکز استان‌های سازمان صداوسیما در سراسر ایران است که در همین راستا پویانمایی‌های جدید «ماه تی‌تی»، «بچه زمستون»، فصل جدید «ماجراهای طاها»، «روح شاه» و همچنین برنامه تمام عروسکی «مزرعه دوستی» در دستور کار پخش زمستانی شبکه قرار گرفته است.
    تامین برنامه شبکه کودک نیز فصل زمستان را با پخش محصولاتی جذاب از سراسر دنیا آغاز کرده است. بر این اساس برخی از انیمیشن‌های جدید در کانال پویا عبارت است از: فصل جدید «ماجراهای نیک» و «قطارهای تندرو» و انیمیشن جدید «ماجراجویی‌های اوتیس» و برخی از انیمیشن‌های جدید تامینی کانال نهال عبارت است از: «ربات‌ها»، فصل جدید «پدینگتون»، فصل جدید «بچه رئیس» و فصل جدید «ربات‌های مبدل» که تا پایان اسفند ماه سال جاری از شبکه کودک پخش خواهند شد.
    لازم به ذکر است فصل جدید برخی از تولیدات مرکز صبا نیز در جشنواره زمستانی شبکه کودک قرار گرفته است که برخی از این انیمیشن‌ها عبارت است از: «قصه‌های ریرا فصل ششم»، «باغ قصه‌ها»، «رعنا دختر دهقان فصل سوم»، «پند فارسی فصل سوم»، «موزه فصل پنجم».