سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3475  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 27 دی 1401
    آقای گلی پرتغال گرفته شد
    گل زیبای طارمی را پرپر کردند!
    مهاجم ایرانی پورتو دو گل تماشایی مقابل فامالیسائو زد که یکی از آنها پذیرفته شد. به گزارش ورزش سه، مهدی طارمی چهار شب پس از اینکه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقابل آروکا به جای گلزنی، دو پاس گل داد و نقش مهمی در کسب پیروزی چهار گله پورتو داشت، در لیگ برتر پرتغال به وظیفه اصلی‌اش بازگشت و توانست دو بار به زیبایی دروازه فامالیسائو را باز کند.
    طارمی آخرین گل خود در لیگ برتر پرتغال را سه هفته قبل در جریان دیدار برابر آروکا به ثمر رساند که توانست با عملکردی استثنایی هت‌تریک کند و به کورس آقای گلی این رقابت‌ها برگردد که یکشنبه شب هم توانست با یک بازی درخشان برابر فامالیسائو همین کار را انجام دهد و دو گل بزند که البته یکی از آنها پذیرفته شد.
    ستاره ایرانی پورتو در دو دیدار اخیرشان در لیگ برتر و جام حذفی پرتغال علی‌رغم ثبت دو پاس گل، موفق به گلزنی نشده بود و در مسابقه با فامالیسائو انگیزه زیادی داشت به این روند پایان دهد و با وجود اینکه به شدت در محاصره مدافعان حریف گرفتار شده بود، در نیمه دوم توانست کاری که می‌خواهد را به بهترین شکل انجام داده و تیمش را به گل برساند.
    پورتو که از ساعت ۰۰:۱۵ بامداد امروز دوشنبه(به وقت ایران) در ورزشگاه دو دراگائو، یکی از مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال را مقابل فامالیسائو رده سیزدهمی برگزار کرد و مهدی طارمی را به‌عنوان هافبک هجومی در ترکیب خود داشت، توانست نیمه اول را با برتری سه بر صفر پشت سر گذارد.
    ستاره ایرانی پورتو که در نیمه اول دیدار مقابل فامالیسائو به شدت مهار شده و اجازه خودنمایی پیدا نکرده بود، در دقیقه ۴۸ با نفوذ به محوطه جریمه حریف، ارسال زیبای ژوآئو ماریو از جناح راست زمین را با ضربه سر به گوشه دروازه فرستاد و گل چهارم پورتو را به ثمر رساند.
    طارمی که با این ضربه سر تماشایی تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۰ رسانده و با یک گل کمتر نسبت به گونزالو راموس ستاره بنفیکا در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفته بود، با روحیه بهتری ادامه دیدار با فامالیسائو را دنبال کرد و توانست خیلی زود به تعداد گل‌های راموس برسد، اما گل او مردود شد.
    شروع فوق‌العاده دیوگو کاستا، دروازه‌بان پورتو در دقیقه ۵۷ یک ضدحمله عالی برای این تیم به وجود آورد که مهدی طارمی با فرار سریع از میانه زمین خود را به توپ رساند و پس از یک سرتوپ و دید عالی از اینکه دروازه‌بان فامالیسائو جلو آمده بود، توپ را با ضربه چیپ از فاصله ۳۰ متری تبدیل به گل کرد.
    اما این گل استثنایی مهدی طارمی که می‌توانست یکی از برترین گل‌های فصل لیگ برتر پرتغال شود، بخاطر اعتراض شدید بازیکنان فامالیسائو به VAR رفت و داور هم پس از اینکه در بازبینی صحنه تشخیص داد توپ یک لحظه به دست راست مهاجم ایرانی پورتو برخورد کرده، این گل را مردود کرد.
    بازی پس از این اتفاق دوباره به جریان افتاد و طارمی هم در دقیقه ۸۶ که می‌توانست گل دوم خود را بزند، شوت خود را از روی خط محوطه جریمه به بیرون زد و دو دقیقه پس از آن هم در میان تشویق تماشاگران پورتو در ورزشگاه دو دراگائو تعویض شد.
    تیم فوتبال پورتو در شب درخشش طارمی با کسب پیروزی ۴ بر یک مقابل فامالیسائو ۳۶ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به براگا رده دومی و پنج امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین بنفیکا، در جایگاه سوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.