صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در چهار شهر جدید
  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 34839  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 06 مهر 1403
    بررسی تفاوت‌های بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

    بررسی تفاوت‌های بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

    تفاوت بلیط سیستمی و چارتر الی گشت

    خرید بلیط هواپیما، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل آمادگی برای سفرهای داخلی و خارجی است. بسیاری از شما عزیزان که به دنبال خرید بلیط هواپیما بوده‌اید، قطعاً با اصطلاحات مختلف و انواع مختلف بلیط هواپیما مواجه شده‌اید. برای افرادی که برای اولین‌بار قصد دارند تا بلیط هواپیما تهیه کنند، این اصطلاحات ممکن است گیج‌کننده بوده و این سؤال را به میان بیاورد که کدام یک از انواع بلیط هواپیما بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟ دو نوع اصلی بلیط هواپیما که در بیشتر سایت‌ها مشاهده می‌کنید، بلیط های چارتر و سیستمی هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی تفاوت‌های بلیط هواپیما چارتر و سیستمی پرداخته و به شما کمک کنیم تا ارزان‌ترین و بهترین بلیط هواپیما را برای سفرهای خارجی و داخلی خود به صورت کاملاً امن و مطمئن تهیه کنید.

    خرید بلیط هواپیما سیستمی

    بلیط هواپیما سیستمی همان بلیطی است که توسط شرکت‌های هواپیمایی یا ایرلاین‌های مختلف برای فروش گذاشته می‌شوند. این بلیط ها صرف نظر از زمان خرید، قیمت یکسانی داشته و تاریخ‌بندی و کارهای کنسلی یا تغییر تاریخ پرواز آن‌ها توسط خود ایرلاین موردنظر انجام می‌شود. بلیط های سیستمی را معمولاً افرادی تهیه می‌کنند که قصد دارند به سفرهای کاری، سفرهای تحصیلی یا سفرهایی که تاریخ و زمان در آن‌ها اهمیت زیادی دارد بروند. چرا که شما می‌توانید به راحتی برای نزدیک‌ترین تاریخ به تاریخ موردنظر خود برای سفر، به ایرلاین یا سایت‌های آن‌ها مراجعه کرده و برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. همان‌طور که اشاره شد، قیمت بلیط هواپیما سیستمی توسط خود ایرلاین تعیین شده و تفاوت قیمت بلیط ها، به دلیل کلاس‌بندی مختلف آن‌هاست. مسافران می‌توانند با توجه به بودجه‌بندی خود، برای خرید بلیط سیستمی هواپیما برای کلاس‌های مختلف اقدام کنند.

    خرید بلیط هواپیما چارتر

    بلیط هواپیما چارتری به بلیط هایی گفته می‌شود که از پیش توسط چارترکننده‌های مختلف مانند آژانس‌های مسافرتی رزرو شده و سپس به صورت جداگانه به مسافران فروخته می‌شوند. آژانس‌های مسافرتی برای تورها، برنامه‌های سفر و سایر برنامه‌های خود، به رزرو این صندلی‌ها نیاز دارند. اما همیشه تمامی بلیط های آن‌ها به صورت کامل فروخته نشده و ظرفیت صندلی‌های رزرو شده تکمیل نمی‌شود. در چنین حالتی، چارترکننده برای جلوگیری از ضرر، بلیط هواپیما را با قیمت کمتری برای فروش می‌گذارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آژانس‌های گردشگری یا چارترکننده‌های معتبر، برای خرید بلیط هواپیما ارزان به صورت چارتری اقدام کنید.

    خرید بلیط هواپیما چارتری لحظه آخری

    یکی از انواع پرطرف‌دار بلیط هواپیما چارتری، بلیط لحظه آخری است. این بلیط ها تا روزهای پایانی نزدیک به تاریخ پرواز فروش نرفته و به همین دلیل مشمول تخفیف بسیار زیادی می‌شود. بلیط های لحظه آخری برای سفرهای برنامه‌ریزی‌شده و مهم توصیه نمی‌شوند. این بلیط ها بیشتر برای افرادی که برنامه‌ریزی دقیقی نداشته و تعداد افراد خانواده یا همراهان آن‌ها زیاد نیست پیشنهاد می‌شود.

    تفاوت خرید بلیط هواپیما چارتری با سیستمی

    اولین و مهم‌ترین تفاوت خرید بلیط هواپیما چارتری با سیستمی، در قیمت بلیط است. در بیشتر مواقع، بلیط های چارتری که در سایت‌های چارترکنندگان برای فروش گذاشته می‌شوند، ارزان‌تر از بلیط های سیستمی ایرلاین‌ها هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بلیط چارتری هواپیما با بلیط سیستمی، در امکان کنسلی و تغییر تاریخ پرواز است. در صورتی که شما پس از خرید بلیط هواپیما سیستمی تصمیم بگیرید تا پرواز خود را کنسل کرده یا تاریخ آن را تغییر بدهید، ایرلاین به شما اجازه این کار را داده و با توجه به تاریخ کنسلی، بخشی از مبلغ را پس می‌دهد. اما بلیط های چارتری چنین خدماتی را شامل نشده و مسافران اجازه کنسل کردن یا تغییر تاریخ پرواز را نخواهند داشت.

    مقایسه قیمت بلیط چارتر و سیستمی الی گشت

    خدمات دریافتی پس از خرید بلیط هواپیما

    همان‌طور که اشاره شد، تنها تفاوت خرید بلیط هواپیما چارتری با بلیط هواپیما سیستمی، در قیمت و امکان کنسلی یا تغییر تاریخ آن است. این بلیط ها از نظر خدمات دریافتی، با بلیط های معمولی هواپیما تفاوتی ندارند. مسافرانی که بلیط هواپیما ارزان یا لحظه آخری تهیه کرده باشند هم می‌توانند پس از سوارشدن در هواپیما، از تمامی خدماتی که روی بلیط ارائه می‌شود استفاده کنند. البته این نکته فراموش نشود که این خدمات عمدتاً به ایرلاین و کلاس پروازی شما بستگی داشته و برای تمامی سفرها، تمامی ایرلاین‌ها و تمامی کلاس‌ها یکسان نخواهد بود. هنگام خرید بلیط چارتر هواپیما یا خرید بلیط سیستمی هواپیما، می‌توانید با پشتیبانی آژانس گردشگری یا ایرلاین تماس گرفته و درباره این خدمات سؤال کنید.

    بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتری

    برای این که بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کرده و سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، باید حتماً به زمان خرید بلیط هواپیما چارتری خود توجه کنید. زمان خرید بلیط هواپیما سیستمی در قیمت آن تأثیری ندارد، اما بلیط های چارتری این‌گونه نیستند. برای این که بتوانید بلیط چارتری ارزان‌قیمت تهیه کنید، روزهای کاری، ایام غیرتعطیل و فصل‌هایی که تعداد مسافران کمتر است پیشنهاد می‌شود. در این روزها بلیط هواپیما به خوبی فروش نرفته و برای جلوگیری از ضرر و خسارت بیشتر، تخفیف خوبی می‌خورند. حتی می‌توانید در این ایام، از بلیط های لحظه آخری هم استفاده کنید. در روزهای تعطیل و فصل‌هایی که مسافر بیشتر است، مانند تابستان و عید نوروز، بلیط چارتری کمیاب شده و بلیط لحظه آخری عملاً پیدا نمی‌شود. در صورتی هم که موفق به پیدا کردن بلیط چارتری در تعطیلات شوید، قیمت آن از بلیط سیستمی بیشتر خواهد بود؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان‌قیمت هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا برنامه سفر خود را برای روزهای کاری و وسط هفته در فصل‌هایی مانند پاییز و اواسط بهار بچینید.

    بهترین زمان خرید بلیط چارتری الی گشت

    مزایای خرید بلیط هواپیما سیستمی

    خرید بلیط هواپیما سیستمی عمدتاً به افرادی توصیه می‌شود که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته و می‌خواهند تا در تاریخ مشخصی به مقصد خود برسند. در صورت هر گونه تغییر در برنامه اولیه یا کنسل‌شدن سفر، شما می‌توانید بلیط سیستمی خود را کنسل کرده یا این که تاریخ آن را تغییر بدهید. سیاست‌های بازگشت وجه در صورت کنسل‌کردن بلیط هواپیما هر ایرلاین با ایرلاین دیگر متفاوت بوده و هر کدام از این شرکت‌ها، قوانین مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما سیستمی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً درباره سیاست‌های عودت وجه از پشتیبانی ایرلاین سؤال بپرسید.

    مزایای خرید بلیط هواپیما چارتری

    بلیط هواپیما چارتری برای افرادی است که خیلی برنامه‌ریزی دقیقی نداشته و تنها به دنبال یک سفر ارزان‌قیمت و اقتصادی هستند. این بلیط ها در حالت معمولی از بلیط های سیستمی ارزان‌تر بوده و با خرید آن‌ها می‌توانید با پرداخت مبلغ کمتر، از تمامی خدمات ارائه شده ایرلاین استفاده کرده و با خیالی آسوده به مقصد برسید. بلیط های چارتری تقریباً در تمامی آژانس‌های گردشگری معتبر برای مقاصد مختلف داخلی و خارجی ارائه شده و تهیه آن نسبتاً آسان‌تر است. تمامی افراد می‌توانند به سایت آژانس مسافرتی موردنظر خود اقدام کرده و به‌سادگی پس از مقایسه قیمت بلیط هواپیما در سایت‌های مختلف، برای خرید آن اقدام کنند.

    نحوه خرید بلیط هواپیما از الی گشت

    انتخاب یک آژانس مسافرتی خوب و معتبر، یکی از شرایط اصلی خرید بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی و داخلی است. در بسیاری از مواقع، آژانس‌های گردشگری نامعتبر به شما ضرر مالی وارد کرده و هنگام سفر شما را دچار مشکل‌های مختلفی می‌کنند. یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری کشور باسابقه‌ای درخشان و رضایت صددرصدی مسافران و مشتریان، آژانس گردشگری الی گشت است. شما می‌توانید به‌راحتی به سایت الی گشت مراجعه کرده و برای خرید بلیط هواپیما با قیمتی مناسب اقدام کنید. در سایت الی گشت برای صدها شهر داخلی و خارجی تورها و بلیط های هواپیما ارائه شده است. در صورت تمایل می‌توانید از سایر خدمات این شرکت مانند خرید بیمه مسافرتی، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، ثبت‌نام تورهای گردشگری و بسیاری خدمات دیگر بهره‌مند شوید.

    خرید بلیط چارتری ارزان الی گشت

    سؤالات متداول

    بلیط هواپیما چارتری چیست؟

    بلیط هواپیما چارتری توسط آژانس‌های گردشگری رزرو شده و به صورت تک‌تک به مسافران در برنامه‌های سفر مختلف فروخته می‌شود.

    بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

    بلیط هواپیما سیستمی همان بلیطی است که می‌توانید به صورت مستقیم از ایرلاین‌ها تهیه کنید. این بلیط ها امکان کنسلی و تغییر تاریخ سفر دارند.

    از کجا باید بلیط هواپیما ارزان خرید؟

    برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی ارزان قیمت و معتبر، می‌توانید به سایت گردشگری الی گشت مراجعه کنید.