سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3496  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 دی 1401
    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج :
    برای تکمیل بزرگراه شمالی کرج پول نیست
    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج با بیان اینکه تامین منابع مالی اصلی‌ترین مشکل ادامه پروژه بزرگراه شمالی کرج است، گفت: بزرگراه شمالی تنها متعلق به کرج نیست و محل تردد مسافران بیش از ۱۴ استان کشور خواهد بود به همین دلیل برای تکمیل آن به نگاه ملی و کلان نیاز است.
    به گزارش خبرنگار ما رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج با اشاره به توقف عملیات تکمیل پروژه بزرگراه شمالی اظهار کرد: این پروژه با کارکرد و ابعاد ملی، مدتی است که تعطیل شده و شورا در این خصوص به شهردار تذکر رسمی داده است.
    وی با بیان اینکه تامین منابع مالی اصلی‌ترین مشکل ادامه این پروژه است، گفت: بزرگراه شمالی تنها متعلق به کرج نیست و محل تردد مسافران بیش از ۱۴ استان کشور خواهد بود به همین دلیل برای تکمیل آن به نگاه ملی و کلان نیاز است.
    رحیمی تاکید کرد: اگر از دلایل آغاز این پروژه بگذریم، نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت؛ حالا که بخش زیادی از آن پیش رفته باید دولت پای کار بیاید تا این مسیر به بهره برداری برسد.
    رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج اضافه کرد: همین حالا برای تملک و تکمیل آن حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز است که تامین آن به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید.
    وی افزود: هرچند تمام مسئولان به ویژه استاندار البرز به شدت پیگیر تکمیل این پروژه هستند ولی بدون تخصیص منابع مالی دولت نمی توان کار چندانی از پیش برد. رحیمی تاکید کرد: قرار بود دولت سهم سه درصدی خود از این پروژه را ۵۰ درصد افزایش دهد تا شاهد اتفاقات خوبی برای تکمیل این مسیر باشیم. وی گفت: بدون شک اگر بخشی از هزینه هایی که موارد بالا به دولت و مردم تحمیل می‌کند را برای تکمیل این بزرگراه هزینه می‌شد، حالا شاهد تردد خودروها در این مسیر بودیم.