سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3515  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 27 دی 1401
    پیام تبریکی که دردسرساز شد
    وزیر دفاع آلمان استعفا کرد
    کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان دیروز (دوشنبه) از سمت خود رسما استعفا کرد.
    به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، این اقدام وزیر دفاع آلمان پس از آن صورت گرفت که بابت پیامی به مناسب سال نو میلادی مورد انتقادات تیز و تندی قرار گرفت.
    تازه‌ترین دور انتقادها با سخنرانی سال نو میلادی لامبرشت در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. این سخنرانی در حالی ضبط می‌شد که در پشت سر او آتش‌بازی سال نو مشاهده می‌شد و به علت سر و صدای زیاد، بخشی از سخنان او نامفهوم بود.
    کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در این پیام ویدئویی که در حساب رسمی اینستاگرام خود به مناسبت سال نو میلادی منتشر کرد و طی این ویدئو همچنان که در یکی از خیابان‌های برلین ایستاده و صدای آتش‌بازی شنیده می‌شد، گفت: «جنگی در وسط اروپا در حال شدت گرفتن است. طی سال اخیر، من با افراد جالبی آشنا شدم و در رابطه با حمله روسیه به اوکراین تحت تاثیر قرار گرفتم. می‌خواهم بابت این موضوع تشکر کنم.»
    پس از انتشار این ویدئو، نمایندگان حزب مخالف اتحاد دموکرات مسیحی آلمان (CDU) این پیام وزیر دفاع را “نامناسب” توصیف کردند و خواستار استعفای او شدند. لامبرشت وزیر دفاع دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بود و در جریان این انتقادها، شولتس گفته بود که “همچنان به وزیر دفاعش اطمینان دارد.”
    همچنین روزنامه آلمانی بیلد روز شنبه به نقل از منابع گزارش داد که وزیر دفاع آلمان که در جریان ماه‌های گذشته بابت وضعیت کنونی نیروهای مسلح این کشور هدف انتقاداتی قرار داشته، قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کند.
    به گفته سخنگوی نخست‌وزیر آلمان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز دوشنبه استعفای کریستین لامبرشت، وزیر دفاع را پذیرفت و جایگزین وی را معرفی خواهد کرد.
    کریستین هافمن در یک نشست خبری روزانه در برلین گفت: صدراعظم استعفای وزیر را پذیرفته و در زمان مناسب نامزد جدیدی را معرفی خواهد کرد.
    هافمن افزود: شولتس به تصمیم لامبرشت برای کناره‌گیری احترام می گذارد و از خدمات او سپاسگزار است.
    کریستین تیلس، سخنگوی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که لامبرشت تا زمانی که جایگزینی پیدا شود به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد. لامبرشت قرار بود بر نشست جمعه متحدان ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین نظارت کند.