سرمقاله

فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا / جلال‌خو ‌شچهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3524  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 27 دی 1401
    احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک
    انتشار طراحی اولیه خودرویی با لوگوی شورولت و اشاره برخی حساب‌های اینستاگرامی به نام بلیزر، احتمال تصمیم مسئولان جنرال موتورز برای عرضه‌ی نسخه آفرود شورولت بلیزر را بر زبان‌ها انداخته است. حساب رسمی استودیوهای طراحی جنرال موتورز هیچ اشاره‌ای به شورولت بلیزر بودن این طرح ندارد. ما می‌خواهیم این موضوع را کاملاً روشن کنیم؛ زیرا چند نفر در حساب اینستاگرام خود گفته‌اند که این آفرود دو در با نشان شورولت به نسخه آینده بلیزر ربط دارد. در واقع، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نیست مگر این‌که «طرحی خشن و قدرتمند» توسط برایان مالچوسکی در صفحات اینستاگرام این افراد به چشم می‌خورد.
    همان‌طور که مشخص است، اتصال کلمه‌ی بلیزر به این طرح فقط در ذهن ما نیست. به حساب اینستاگرام مالچوسکی بروید و خواهید دید که او آن را بلیزر می‌نامد. به طور خاص، او می‌گوید که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان بلیزر «کمی متفاوت» تصور می‌شد. کلمه‌ی کلیدی در آن جمله فقط همین «بلیزر» بود، زیرا همه‌ی ما می‌دانیم که در نهایت نام بلیزر دوباره متولد شده چه خوب باشد چه بد.
    با در نظر گرفتن تمام این موارد، دیدن شخصیت کلاسیک بلیزر در این طرح آسان است. قوس چرخ‌های عمودی حاوی لاستیک‌هایی هستند که برای عملکرد طولانی آفرود (خارج از جاده) آماده به نظر می‌رسند. خطوط بدنه تیز و تا حد زیادی صاف هستند؛ در حالی که از نظر فنی چیز خاصی نمی‌بینیم، تنها دو در برای اتاق وجود دارد.
    به گزارش موتوروان، در سال ۲۰۱۵، جیپ رانگلر تنها خودرویی به شمار می‌رفت که در ایالات متحده با دو در و مقداری قابلیت‌ها و امکانات آفرود در دسترس بود. با توجه به موفقیت فورد برانکو در زمان عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۰، نمی‌دانیم آیا شورولت اکنون همین تصمیم را می‌گیرد تا از چنین طرحی به نفع کراس‌اور بلیزر که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد، صرف‌نظر کند.
    دقت داشته باشید که شورولت بلیزر احیا شده موفقیت خاصی به دست نیاورده است. شورلت در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه (دقیقاً ۹۴،۵۹۹ دستگاه) بلیزر فروخت که بهترین سال فروش آن تا کنون بود. البته، خودروسازان در سال‌های اخیر شرایط سختی را تجربه کرده‌اند و فروش بلیزر به ۶۷،۲۴۶ دستگاه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
    با این حال، ما مشکوک هستیم که تعدادی از افراد در دفتر مرکزی جنرال موتورز شاهد فروش ۱۱۷,۰۵۷ برونکو و ۱۸۱,۴۰۹ فروش رانگلر از سال گذشته هستند و به این فکر می‌کنند که اگر طراحی شورولت بلیزر کمی متفاوت وارد مرحله‌ی تولید می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد.