صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3532  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 28 دی 1401
    مجله آمریکایی:
    عربستان وهابی دلیل اصلی گسترش تروریسم است
    یک مجله آمریکایی نوشت، ادعاهای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم دروغ است و اگر آمریکا در این موضوع جدی است، باید با وهابیت در سراسر جهان مبارزه کند و این کار با قطع منابع مالی سعودی امکان‌پذیر است.
    به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، مجله آمریکایی اسمال وارز ژورنال در گزارشی ضمن انتقاد از ماهیت روابط عربستان-آمریکا نوشت، سیاست‌های آمریکا در منطقه داعیان خشونت در ارتباط با وهابیت را تشویق می‌کند.
    اسمال وارز ژورنال نوشت، اگر آمریکا واقعا در ریشه‌کن‌سازی تروریسم جدی است، باید با وهابیت در سراسر جهان مبارزه کرده و منبع درآمد عربستان را متوقف کند و دموکراسی را برای مردم عربستان محقق کند نه اینکه ریاض را به اسلحه و گلوله مجهز کند. همچنین این مجله نوشت، جنگ (ادعایی) آمریکا علیه تروریسم به دلیل اینکه آمریکا منبع افراط‌گرایی را نادیده گرفت و به ریشه‌های اصلی تروریسم برگرفته از گسترش تفکرات وهابی سعودی توجه نکرد، با شکست مواجه شد، گروه‌هایی در عربستان از گروه‌های تروریستی وهابی حمایت می‌کنند و این مساله دلیل اصلی کشته شدن آمریکایی‌ها در خارج است.
    در ادامه این گزارش نیز با اشاره به حمایت ثروتمندان سعودی از گروه‌های تروریستی وهابی آمده است، مهمترین کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد، مبارزه با وهابیت در سراسر جهان است و این کار با قطع منابع مالی عربستان ممکن است، وهابیت بدون حمایت مالی عربستان نمی‌تواند تفکرات خود را در جهان اشاعه دهد و هرچقدر منابع سعودی‌ها از فروش نفت بیشتر شود، سرمایه‌گذاری آنها برای وهابیت بیشتر خواهد شد.