سرمقاله

جناب پهلوی خر داغ کرده‌اند! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعطای تندیس زرین مسوولیت‌پذیری اجتماعی و‌ فرهنگ سازمانی به همراه اول
  • ثبت نام کرمان موتور اقساطی مهرماه 1403
  • یک نماینده مجلس: چند شغله بودن مدیران در بدنه دولت قابل پذیرش نیست / رئیس جمهور نظارت کند
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 35576  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 مهر 1403
    روغنیان در حاشیه جلسه فورکست شرکت آغاجاری خبرداد:
    بررسی راهكارهای لازم برای رفع تنگناها و افزایش تولید در شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
    رامین روغنیان، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه جلسه فورکست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات در ادوار مختلف، اظهار کرد: در این نشست اهم چالش‌ها، گلوگاه‌های سطح الارض و تحت الارض در همه میادین تولیدی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع تنگناها ارائه شد. وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته پتانسیل بالقوه تولید از میادین این شرکت بیش از تولید کنونی است خاطرنشان کرد: با توجه به تولید کنونی؛ ظرفیت خوبی برای افزایش تولید وجود دارد.
    به گفته مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مشکلات مربوط به تأسیسات، پروژه‌های مرتبط با تولید و میزان پیشرفت آن‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تسهیل در راه‌اندازی آن‌ها چاره‌جویی لازم به عمل آمد. روغنیان یکی از الزامات تولید در میادین شرکت نفت و گاز آغاجاری را تزریق گاز دانست و تصریح کرد: تزریق گاز در مخازن و ایجاد ذخایر ثانویه سبب افزایش تولید خواهد شد. وی در پایان ابراز داشت: در بحث چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری الزامات تحت الارضی شامل تعداد چاه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تولیدی مشخص شد و رهنمودهای لازم برای حفاری تعداد چاه‌های مورد نیاز و تعمیر چاه‌های موجود ارائه گردید.
    گفتنی است جلسات پیش بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت به صورت دوره ای و مستمر در مناطق نفتخیز جنوب برگزار می‌شود و به دلیل بررسی تاریخچه تولید شش ماهه نخست و پیش بینی تولید نیمه دوم سال از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با تکیه بر این جلسات برنامه های سالانه تولید تهیه و به شرکت ملی نفت ارسال می‌شود.