سرمقاله

جناب پهلوی خر داغ کرده‌اند! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعطای تندیس زرین مسوولیت‌پذیری اجتماعی و‌ فرهنگ سازمانی به همراه اول
  • ثبت نام کرمان موتور اقساطی مهرماه 1403
  • یک نماینده مجلس: چند شغله بودن مدیران در بدنه دولت قابل پذیرش نیست / رئیس جمهور نظارت کند
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 35578  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 مهر 1403
    مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری خبرداد:
    تحقق صددرصدی برنامه تولید نفت در نیمه نخست سال ۱۴۰۳
    مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در جلسه پیش بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌ها این شرکت که با حضور مهندس ابراهیم پیرامون، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شده بود، اظهار کرد: با انجام اقدامات ترمیمی روی چاه ها، استفاده بهینه از دستگاه‌های فرآورش سیار و همچنین اجرای طرح ها و اقدامات فنی و عملیاتی میزان تولید نفت این شرکت به طور کامل محقق شد.
    تقی زاده از تحقق صددرصدی برنامه تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در نیمه نخست سال خبرداد و افزود: 117/5 درصد از برنامه تولید نفتا و 114/5 درصد در تولید میعانات گازی در شرکت نفت و گاز آغاجاری محقق شد. تقی زاده با اشاره به عملکرد تولیدی این شرکت در نیمه نخست سال جاری، عنوان کرد: در جهت اجرای تعهدات تولید بیش از ۴۲ عملیات ترمیمی بر روی چاه‌ها انجام شد که حاصل این اقدامات افزایش تولید به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.
    مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج چاه‌ها بدون حضور دکل حفاری را بخشی دیگری از اقدامات شرکت برشمرد و افزود: در همین راستا بیش از ۵ حلقه چاه در میادین این شرکت بدون حضور دکل حفاری ایمن ‌سازی و شیرآلات سر چاهی آن تعویض شد که علاوه بر افزایش تولید صرفه جویی ۴۸۰۰ میلیارد ریالی را در بر داشت.
    وی گفت: احداث چندراهه اقماری در واحد بهره برداری رامشیر با هدف مستقل سازی خطوط جریانی چاه‌ها ، جدا سازی نفت شیرین از نفت نمکی تولیدی چاه‌ها و بهبود شرایط تولید در نمک‌زدایی رگ سفید یک و مارون ۲ در جهت افزایش تولید انجام گرفت. مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری همچنین عنوان کرد: در ادامه تولید از چاه‌های کم فشار و کم بازده در میدان پازنان با استفاده از امکانات تفکیک‌گر سیار به میزان ۲۸۰ هزار بشکه در ادامه تولید سال گذشته به میزان ۱ میلیون بشکه محقق شد. وی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با وجود فرسودگی تأسیسات و لوله‌های شرکت آغاجاری در سایر تولیدات نیز دستاوردهای ارزنده‌ای داشته باشیم و برنامه ریزی های مدیریت جدید را در راستای افزایش تولید شرکت‌های بهره بردار محقق کنیم.