سرمقاله

دولت وفاق؛ سطح دیگرگون سیاست، دستاورد نظام / میثم قهوه چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برترین نشان مسوولیت اجتماعی به همراه اول رسید
  • بررسی بازار کار، وظایف و حقوق کارشناسان فروش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 35843  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 25 مهر 1403
    توسّط بنیاد خیریۀ سپهر انجام شد
    برگزاری مراسم اختتامیۀ جشنوارۀ فرهنگی بانوان روستایی
    همزمان با روز جهانی کودک و سالروز گرامیداشت حافظ شیرازی، مراسم اختتامیۀ جشنوارۀ فرهنگی بانوان روستایی و مرحلۀ پایانی سلسله ‌مسابقات پروین اعتصامی در مجتمع بنیاد خیریۀ سپهر در شهرستان بم برگزار شد.
    به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریۀ سپهر، در این مراسم که با حضور مقامات و مسئولان منطقه‌ای و محلّی از جمله اعضای شورای شهر بم، رؤسای بهزیستی شهرستان‌های بم، فهرج، گنبکی، نرماشیر و پاکدشتِ تهران و بیش از 1400 نفر از توانخواهان، فرزندان سپهر، بانوان روستاییِ عضو صندوق‌های اعطای اعتبارات خُرد بنیاد خیریۀ سپهر، فرزندان با استعداد روستایی و سایر میهمانان برگزار شد، علیرضا وحیدزاده، مدیر کلّ بهزیستی استان کرمان با اشاره به طیف وسیع و متنوّع جامعۀ هدفی که بنیاد خیریۀ سپهر به انها خدمات ارائه می‌دهد و ضمن ابراز خرسندی از وجود تشکّل‌های خیریۀ غیردولتیِ قوی و ریشه‌دار در استان کرمان گفت: «از بنیاد خیریۀ سپهر به خاطر تلاش‌هایی که در مناطق روستایی و در جاهایی که سازمان‌های دولتی نمی‌توانند ورود کنند و یا تاکنون ورود نکرده‌اند، به عمل می‌آورند صادقانه تشکّر می‌کنم». وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وجود درک مشترک میان تشکّل‌های غیردولتی و مسئولان دولتی تأکید کرد و گفت: «نقش نهادهای دولتی، تسهیل‌گری برای ارائۀ خدمات بخش غیردولتی است و باید باشد امّا در عین حال تشکّل‌های غیردولتی نیز باید محدویت‌ها و چارچوب‌های دولتی را در نظر بگیرند».
    در آغاز این مراسم، مهدی نواب، رئیس هیئت مدیرۀ بنیاد خیریۀ سپهر ضمن ارائۀ گزارشی از خدمات و فعّالیت‌های این بنیاد در حوزه‌های ادارۀ مراکز شبه‌خانواده برای فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نگهداری شبانه‌روری از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی، توانبخشی و حرفه‌آموزی به معلولان ذهنی و فراهم کردن بستر کارآفرینیِ بانوان روستاهای مناطق محروم شرق استان کرمان و سیستان، گفت: «خوشبختانه فرزندان سپهر از رشد بسیار خوبی در تحصیل خود برخوردار هستند و از این رو بنیاد تصمیم گرفته است از فرزندان با استعداد روستاهای محروم شرق استان کرمان و منطقۀ سیستان نیز حمایت مادّی و معنوی به عمل آورد». نواب با اعلام اینکه در سال جاری تحصیلی، تعداد معدودی از فرزندان مستعد روستایی برگزیده شده‌اند تا بنیاد هزینه‌های تحصیلی آنان اعم از کتاب و لوازم‌التّحریر و منابع کمک‌آموزشی و پوشاک و... را تأمین کند، ابراز امیدواری نمود که طیّ دو سال آینده این تعداد به 800 نفر برسد.
    در این مراسم همچنین مرحلۀ پایانی سلسله مسابقات اشعار برگزیدۀ پروین اعتصامی برگزار شد. لازم به ذکر است که این مسابقات طیّ 12 ماه گذشته در 6 مرحله با شرکت بیش 270 شرکت‌کننده در میان کارکنان و فرزندان سپهر، کارکنان مراکز بهزیستی شهرستان بم و بانوان و فرزندان روستاهای تحت پوشش برگزار شد و در این مراحل، به بیش از 65 نفر از شرکت‌کنندگان که توسّط هیئت داوران برگزیده شدند، قریب به 50 میلیون تومان جایزه اهداء شد.
    در پایان این مراسم همچنین به برگزیدگان آموزشی در سال تحصیلی 1402-1403 اعم از سرگروه‌های آموزشی، فرزندان سپهر و نیز فرزندان با استعداد روستایی، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی اهداء شد.
    بنیاد خیریۀ سپهر در سال 1383 با مجوّز سازمان بهزیستی کشور تأسیس شده و در 20 سال گذشته توانسته است خدمات گسترده‌ای به جامعۀ هدف خویش که عبارتند از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبه‌خانواده، سالمندان، معلولان جسمی-حرکتی، معلولان ذهنی، خانواده‌ها و کودکان ناشنوا و کم‌شنوا، بیماران بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست روستایی، فرزندان بااستعداد روستاهای مناطق محروم در شرق استان کرمان و سیستان، بیماران دیالیزی ارائه نماید. این بنیاد از کمک‌های خیرخواهانۀ تمام خیّران برای تداوم خدمات خویش استقبال می‌کند.