صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3710  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 02 بهمن 1401
    سفیر ایران در ایروان:
    امنیت ارمنستان، امنیت ایران است
    سفیر ایران در ارمنستان در یک کنفرانس خبری با تاکید بر اهمیت امنیت ارمنستان برای ایران و همکاری با آن در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
    به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه ماسیس پست، عباس بدخشان ظهوری، سفیر ایران در ارمنستان روز جمعه در سفری به استان سیونیک این کشور تاکید کرد که امنیت ارمنستان،‌ امنیت ایران است.
    ظهوری این اظهارات را در یک کنفرانس خبری درطی این سفر مطرح کرد. سفیر ایران در این کنفرانس خبری به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران اشاره داشت که گفته بود او امنیت ارمنستان و منطقه را امنیت ایران در نظر می‌گیرد.
    سفیر ایران در ارمنستان اظهار کرد که ایران با همه همسایگان خود، سیاستی معطوف بر توسعه همکاری‌ در تمامی حوزه‌ها را دنبال می‌کند.
    او همچنین گفت: ارمنستان کشور همسایه و دوست ماست و ما این سیاست را در رابطه با این کشور هم دنبال می‌کنیم. وزیر امور خارجه ایران هم گفته است که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است. موضع ایران همیشه این بوده است که باید طبق قوانین بین‌المللی، به استقلال و تمامیت ارضی کشورها از جمله ارمنستان احترام گذاشته شود.
    ظهوری درباره روابط دوجانبه ایران و ارمنستان گفت: امیدوارم همکاری میان دو کشور کهن که چندین قرن پیشینه تارخی دارند، بیش از این توسعه بیابد. فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلفی از جمله جاده‌ای و اقتصادی در حال انجام گرفتن است. متاسفانه باید بگویم که در مورد خط سوم فشار قوی مشکلاتی وجود دارد. کار در گذشته با تاخیر زیادی همراه بوده است، اما در حال حاضر، کار بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود.