سرمقاله

در ایران همیشه دیر می‌شود ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3814  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 03 بهمن 1401
    امضای تفاهم نامه همکاری شرکت گاز و شهرداری اصفهان
     به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ ها و ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کلان شهر اصفهان و شرکت گاز استان به امضا رسید. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل این شرکت در نشست مشترک با شهردار اصفهان و معاونین ایشان ، با تاکید بر ظرفیت بالای شهرداری‌های سطح استان برای مدیریت مصرف انرژی، گفت: با توجه به برودت  کم سابقه هوا و افزایش مصرف گاز،  صرفه جویی و مصرف بهینه این انرژی استراتژیک به منظور پایداری شبکه گازرسانی در سطح کشور اجتناب ناپذیر می باشد و لازم است از تمامی ظرفیت های استان در این راستا استفاده کنیم.   وی، تصریح کرد: به منظور توسعه همکاری و بهره‌گیری از توانمندی ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان به امضا رسید که شامل؛ همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، ارائه خدمات مطلوب و بهینه‌سازی موتورخانه‌های شهرداری اصفهان است.
    شهردار اصفهان، گفت: با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در بحث ساختمان، حوزه حمل‌ونقل، حوزه فرهنگ سازی و ... می توان کاهش مصرف انرژی را  در حد مطلوبی محقق نماییم.
     مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بازسازی و نوسازی موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری و... را از دیگر موضوع‌های همکاری خواند و افزود: با استفاده از ظرفیت همکاری در این زمینه بین شهرداری و شرکت گاز، می‌توان کاهش مصرف انرژی ارزشمند گاز را که یکی از رسالت‌های مهم این شرکت است محقق کرد.
    عسکری، از بهینه سازی بیش از 7 هزار واحد موتور خانه در استان اصفهان خبر داد و افزود: اجرای این طرح منجر به صرفه جویی بیش از 30 درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل در موتور خانه های سطح استان گردیده است.
    مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اظهار داشت: شهرداری و شرکت گاز فصول مشترک، بویژه در احداث ایستگاه های گاز،اجرای خطوط ، شبکه ها و انشعابات گاز و صیانت از جریان گاز و افزایش ایمنی در کلان شهر اصفهان دارند که شایسته است
    با ارتقاء سطح تعاملات و ارتباطات به نحو مطلوب صورت گیرد.
     در ادامه قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه به اقتضای زمان همکاری‌های مشترک فی‌مابین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان یک امر ضروری است، ادامه داد: قرار بر این است که شهرداری و شرکت گاز استان در کنار یکدیگر مجموعه اقداماتی را انجام دهند که کلان‌شهر اصفهان را از لحاظ توزیع گاز، حفظ امنیت تامین انرژی گاز در شهر و مصرف بهینه و ایمن به عنوان یک شهر الگو در سطح کشور معرفی کند.
    وی تاکید کرد: این مجموعه اقدامات، تدابیر و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک بین ارگانی در قالب تحقق مدیریت شهری تعریف و تبیین می‌شود.
    قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در خصوص آموزش و فرهنگ‌سازی روش‌های مصرف بهینه و ایمنی گاز در ساختمان‌ها، مراکز فرهنگی و تمام نهادهای تحت امر، معرفی نماینده انرژی واجد صلاحیت در خصوص مصرف بهینه و ایمن انرژی به شرکت گاز استان، اجرای فرایند بهینه‌سازی موتورخانه‌ها بر اساس نیازسنجی اعلام شده توسط شرکت گاز استان و ایجاد فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری جلسات آموزشی از جمله تعهدات شهرداری اصفهان در این تفاهم‌نامه است.
    وی اظهار کرد: انتشار پیام‌های هفتگی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تهیه شده توسط شرکت گاز استان در اتوماسیون‌های اداری شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های کمیته شهروندی در ترویج توسعه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که شهرداری اصفهان در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌دهد.
    اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان،  نیزدر این نشست اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر به صورت مستمر نیازمند تعامل و همکاری نزدیک با شرکت گاز استان اصفهان هستیم، لذا همواره این همکاری با تاکید بر حُسن اجرای کار بوده است.
    وی با بیان اینکه هر ساعت توقف یا تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر می‌تواند مدیریت شهری را با مشکلات و چالش‌های متعددی از لحاظ ترافیکی یا نارضایتی مردم مواجه کند، گفت: افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک بین ارگانی باعث کاهش زمان توقف پروژه‌ها می‌شود که در نهایت افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
    معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در بین شرکت‌های خدمات شهری، شرکت گاز استان از جمله شرکت‌های منظم و دقیقی است که نقشه تمام لوله‌گذاری‌ها و شبکه توزیع آن در سطح شهر مشخص و دقیق بوده است و این امر مانع از بروز مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود. بقائی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در این نشست اظهار نمود که تعاملات خوبی با شرکت گاز استان داریم و بایستی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر  و احداث نیروگاه های خورشیدی استفاده از سوخت های فسیلی و گاز طبیعی را هرچه بیشتر کاهش دهیم.