سرمقاله

در ایران همیشه دیر می‌شود ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3820  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 03 بهمن 1401
    برای هر فرد و سالانه یکبار
    فروش ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو مجاز شد
    امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای صرافی‌های دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد. طبق اعلام بانک مرکزی از روز سه‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱) صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام کنند.
    در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم، امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای صرافی‌ها دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد.
    به گزارش تسنیم، طبق بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به صرافی‌ها، امکان فروش ارز به مردم تا سقف 5 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها برای صرافی‌ها دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد.
    بانک مرکزی اعلام کرد: از روز سه‌شنبه هفته جاری، صرافی‌ها می توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام نمایند.صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای 18 سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف 5 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام نمایند.
    گفتنی است؛ دستورالعمل‌های اجرایی این سیاست که در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم است، به زودی منتشر ‌می‌شود.