سرمقاله

در ایران همیشه دیر می‌شود ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3856  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 03 بهمن 1401
    عضو کمیسیون عمران مجلس: تامین مالی زنجیره‌ای؛ آبی بر آتش داغ "سوداگری"

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اصابت منابع به هدف از مزایای استفاده از طرح تامین مالی زنجیره تولید است که باعث حذف دلالان و نیز می‌شود. 

    مجتبی یوسفی با بیان اینکه استفاده از طرح‌های جدید تامین مالی در بخش تولید لازمه تحولات رخ داده در اقتصاد است، گفت: طرح تامین مالی زنجیره نوآوری شبکه بانکی بوده که بهره‌مندی از آن به نفع تولید و اقتصاد است.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی انحراف منابع وجود نداشته باشد قطعا گره‌ای در بخش تولید وجود ندارد، اضافه کرد: همچنین طرح تامین مالی زنجیره می‌تواند به ایجاد زنجیره ارزش نیز کمک کند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه موفقیت طرح تامین مالی زنجیره به کمک تامین زیرساخت های این طرح ممکن است، گفت: اگر چنین طرح‌هایی مورد استفاده در تولید قرار نگیرد قطعا بازار سوداگری داغ خواهد شد.

    وی با بیان اینکه استفاده از طرح تامین مالی زنجیره پای هر نوع پارتی بازی و امضاهای طلایی را در اخذ تسهیلات ارزان خواهد گرفت، افزود: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره نظارت‌ها در حوزه هزینه کرد منابع و تسهیلات بیشتر شده و شفافیت افزایش خواهد یافت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با مشخص شدن محل هزینه کرد منابع و ممانعت از حضور دلالان در بازار تلاطم قیمتی در حلقه نهایی تولید و بعد از آن مصرف از بین خواهد رفت.