سرمقاله

رفتار دوگانه در ماجرای آتش زدن قرآن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3952  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 05 بهمن 1401
    طرحی نو برای نهضت سواد آموزی
    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آغاز طرح نهضت سوادآموزی سلامت برای دانش‌آموزان، بیان کرد: بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور ما آموزش محور هستند که مرحله اول سواد و نسل اول است اما نسل دوم سواد، پژوهش محور است. نسل سوم سواد، عملکردی است که به دانشگاه‌ها و مدارس مبتنی بر عملکرد و کارآفرینی، دانشگاه‌های نسل سوم گفته می‌شود. نسل چهارم سواد نیز به معنای نمایش گذاشته شدن مسئولیت اجتماعی توسط افرادی است که سواد می‌آموزند.
     نوری ادامه داد: در کتاب‌های درسی درباره سلامت، بحث‌های متعددی داریم اما به دلیل آن که دانش‌آموزان فقط از خواندن این درس‌ها نمره می‌گیرند، این مطالب در کتاب‌ها به جایی نمی‌رسد.
    وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی بررسی کردیم که میزان مصرف دارو سه برابر استاندارد جهانی بود؛ بنابراین باید کاری کنیم که دانش آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.
    وی با تاکید بر اینکه طب سنتی اصالت و هویت‌ دارد، تصریح کرد: طب سنتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و توجه به طب سنتی باعث می‌شود دانش‌آموز با فرهنگ غنی کشور خود آشنا و پیوند داده شود.
    نوری در خاتمه اظهار کرد: ظرفیت خوبی وجود دارد که برای معلمان و دانش‌آموزان و اولیاء به روش‌های روز، محتوای مناسب بر اساس ذائقه آن‌ها تولید کنی م. بیش از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز پایه اول تا دوازدهم داریم، چهار میلیون نفر کودکستانی و ۲.۴ میلیون نفر معلم شاغل و بازنشسته داریم و به دلیل ارتباط با اولیای دانش‌آموزان، بستر بزرگی برای آموزش طب سنتی داریم. در شبکه شاد به صورت همزمان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کردند و این نشان می‌دهد که آنجا هم بستر خوبی برای آموزش وجود دارد.