سرمقاله

رفتار دوگانه در ماجرای آتش زدن قرآن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3964  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 05 بهمن 1401
    دنی آلوس تنها نیست
    فوتبالیست‌های بزرگی که پایشان به زندان باز شد
    به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، دادگاهی در اسپانیا دنی آلوس، مدافع راست پیشین بارسلونا و عضو کنونی پوماس مکزیک را به خاطر آزار جنسی یک زن در یک کلوپ شبانه در شهر بارسلونا متهم اعلام کرد و آلوس از آن زمان در زندان بوده است. او ابتدا در یک زندان بدون امکانات محبوس بود ولی فوتبالیست پرافتخار که شوکه شده بود اعتراض زیادی کرد و به زندانی با امکانت بیشتر منتقل شد.
    آلوس تنها فوتبالیستی نیست که پایش به زندان باز شده است. بازیکنان زیادی بودند که به دلایلی راهی زندان شدند که در زیر مهمترین موارد را بررسی می‌کنیم:
    رنه هیگوئیتا
    هیگوئیتا یکی از مشهورترین فوتبالیست‌هایی بود که دوران محکومیت خود را در زندان سپری کرد.
    این دروازه بان معروف به خاطر دفع باورنکردنی‌اش در دیدار بین انگلیس و کلمبیا که به ضربه عقرب معروف شد، شناخته می‌شود. این دروازه‌بان کلمبیایی به دلیل دست داشتن در یک پروسه آدم ربایی که در آن غول مواد مخدر، پابلو اسکوبار نقش داشت، زندانی شد. اگرچه کار هیگویتا فقط در این پروسه تحویل دادن پول بود اما این جنایت باعث شد که او هفت ماه در زندانی در بوگوتا بماند.
    بنجامین مندی
    بنجامین مندی که چندین بار با منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر شده بود، به هفت اتهام تجاوز جنسی در سال ۲۰۲۱ متهم شد. مندی بعداً به قید وثیقه آزاد شد و در اواخر ژانویه ۲۰۲۲ محاکمه شد. این ملی پوش فرانسوی از آن زمان توسط منچسترسیتی تعلیق شده است.
    میسون گرینوود
    میسون گرینوود در ژانویه ۲۰۲۲ به اتهام تجاوز جنسی و تهدید به قتل بازداشت شد اما در نهایت پس از گذراندن سه شب در انفرادی با قید وثیقه آزاد شد و در ادامه با شکایت نامزد سابق خود بازداشت شد.
    یان رایت
    یان رایت مهاجم گلزن تیم فوتبال آرسنال در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ به دلیل رانندگی بدون گواهینامه ۲ هفته در زندان چلمزفورد انگلیس زندانی بود. یان رایت در سال ۲۰۱۶ با ابراز پشیمانی از این رفتار خود گفت: وقتی از زندان مرخص شدم گفتم که دیگر هرگز به چنین جایی نمی آیم. رایت علاوه بر دستاوردهایش در زمین، متاسفانه یکی از فوتبالیست‌هایی است که به زندان رفته است.
    رونالدینیو
    بعد از آنکه مشخص شد رونالدینیو، مهاجم سابق تیم ملی برزیل و بارسلونا با پاسپورت جعلی وارد پاراگوئه شده است، او و برادرش زندانی شدند.
    مهاجم پیشین بارسلونا در مورد پاسپورت غیرقانونی اظهار کرد: زمانی که متوجه شدیم مدارکمان جعلی است شگفت زده شدیم. پس از آن تمام تلاشمان را کردیم تا با دادگاه همکاری کنیم. همه چیز را توضیح دادیم و کار را برای قاضی آسان کردیم.
    دو برادر برزیلی در سلول‌های جداگانه به سر بردند و وکلایشان برای آنها غذای مخصوص می‌آوردند تا آنها غذای زندان را مصرف نکنند.
    مارلون کینگ
    مهاجم سابق بیرمنگام و ویگان، در سال ۲۰۰۹ به دلیل آزار یک زن و شکستن بینی او به ۱۸ ماه زندان محکوم شد. در دسامبر ۲۰۰۸، کینگ با همسر باردارش در یک مهمانی بود که این رویداد وحشتناک رخ داد. او همچنین به دلیل اعتراف به رانندگی در حین مستی برای بار دوم در سال ۲۰۱۴ به ۱۸ ماه زندان و سه سال محدودیت از رانندگی محکوم شد. در سال ۲۰۱۰، پس از آزادی از زندان، بازیکن سابق جامائیکا به زامبیا نقل مکان کرد.
    آدام جانسون
    آدام جانسون که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلیس را در کارنامه دارد، حواشی زیادی داشت. جانسون به دلیل نگهداری و داشتن رابطه غیراخلاقی با فردی که به سن قانونی نرسیده بود، به ۶ سال زندان محکوم شد. جانسون که در منچسترسیتی هم بازی کرده است در ۱۲ بازی ملی ۲ گل برای تیم ملی انگلیس در کارنامه دارد. او بعد از پایان زندان ۳۴ ساله خواهد شد و عملا دوران فوتبالش به پایان رسیده است.
    لی هیوز
    لی هیوز بازیکن تیم فوتبال وست برومویچ با رانندگی خطرناک خود منجر به قتل یک نفر شد. او در سال ۲۰۰۴ به ۶ سال حبس محکوم شد ولی پس از ۳ سال از زندان آزاد شد و زندگی فوتبالی خود را ادامه داد.
    جوی بارتون
    بارتون در مجموع در دوران فوتبالش به ۱۰ ماه حبس محکوم شد هر چند که فقط ۷۷ روز را پشت میله‌های زندان سپری کرد. این بازیکن در می ۲۰۰۸ هم به علت نقش داشتن در یک نزاع خیابانی در مرکز شهر لیورپول به شش ماه زندان محکوم شد.
    پاتریک کلایورت
    بازیکن سابق آژاکس، میلان و بارسلونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ هلند است. او در اسپانیا و هلند عناوین زیادی در لیگ کسب کرده است. او در سن ۱۹ سالگی تصادف کرد و منجر به کشته شدن یک نفر شد. مارتین پوتمن یکی از هواداران بزرگ آژاکس در این حادثه کشته شد. او به زندان محکوم نشد و به جای زندان، خدمات اجتماعی انجام داد.