سرمقاله

رفتار دوگانه در ماجرای آتش زدن قرآن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3976  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 05 بهمن 1401
    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز:
    فاز یک خط ۲ مترو شیراز به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود
    آخرین وضعیت خط ۲ قطار شهری در پی بازدید رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آخرین وضعیت خط ۲ قطار شهری در پی بازدید رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت.
    علی‌اکبر سلطانی در این بازدید اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حال حاضر در دو نوبت کاری، فعالیت‌های عمرانی با نیروی انسانی بالغ‌بر ۴۰۰ نفر در ایستگاه میدان امام حسین(ع) و بالغ بر ۲۰۰ نفر در ایستگاه‌های قهرمانان و امیرکبیر در حال انجام است.
    به گفته عضو ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان حمل‌ونقل ریلی؛ روسازی فاز یک خط ۲ در حال حاضر در فاصله ۶۰ متری ایستگاه امام حسین(ع) واقع شده که تا ۴ بهمن ماه عملیات روسازی در این مسیر به پایان رسیده و امکان تست سرد برای این خط تا میدان امام حسین (ع) فراهم می‌شود.
    او ادامه داد: آسانسورهای ایستگاه‌ها در حال تکمیل بوده و تجهیزات برق بالاسری و سیگنالینگ موقت ایستگاه نیز در حال تکمیل است که با کار شبانه‌روزی انجام شده می‌توانیم قطار را در وعده مقرر شده به میدان امام حسین(ع) برسانیم.
    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای نازک‌کاری ایستگاه که از دیوارها تا کف شروع شده و سنگ‌های پله در حال نصب است، افزود: با سرعت عمل بیشتر پیمانکاران و کاری که به‌طور شبانه‌روزی در حال انجام بوده، این اقدامات به اتمام می‌رسد.
    سلطانی با بیان اینکه پیش‌بینی اولیه جهت تکمیل این ایستگاه مردادماه سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: عملیات عمرانی با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین پیمانکار و شهرداری شیراز سرعت یافته و با افزایش تعداد نیروی انسانی و نوبت‌های کاری وعده افتتاح این خط در دهه فجر سال جاری برای شهروندان شیراز محقق می‌شود.
    او تصریح کرد: با اتصال خط ۲ به خط یک مترو شیراز، دسترسی مردم جنوب شیراز به شرق، غرب شهر شیراز با سهولت بیشتری اتفاق خواهد افتاده و در کنترل و کاهش ترافیک شهری اثرات مثمرثمری خواهد داشت.
    عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مشکلات متعدد اجرایی به سرعت در حال حل شدن است، اظهار امیدواری کرد: با حل مسائل و مشکلات فنی و اجرایی امکان افتتاح خط در ایام‌الله دهه فجر مهیا می شود و شاهد تحقق وعده که به مردم شهیدپرور شیراز داده شده باشیم.
    سلطانی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تلاش خود را انجام می‌دهد تا در این دوره بتوان ایستگاه‌های باقیمانده از خط ۲ مترو را تکمیل و حداکثر بهره‌برداری را در این خط برای شهروندان ایجاد کند. عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر کار شبانه‌روزی که در این ایستگاه در حال انجام است، بیان کرد: این کار نتیجه وحدت و همدلی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان پیمانکار و شهرداری شیراز به‌عنوان کارفرما بوده است که با پیگیری‌های مکرر شهردار شیراز و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در حال به ثمر نشستن است.
    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به مسیر میدان بسیج تا میدان آزادی به‌عنوان یکی از محورهای پر ترافیک شمالی-جنوبی اشاره و عنوان کرد: با احداث خط ۲ و تکمیل این خط حجم ترافیک در این محور کاهش می‌یابد. به گفته سلطانی؛ سرعت دسترسی، انتقال ساده و آسان و حمل‌ونقل ایمن از جمله اهدافی است که در کمیسیون حمل‌‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت در حال پیگیری است تا نتیجه حاصل شود.