سرمقاله

رفتار دوگانه در ماجرای آتش زدن قرآن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4008  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 05 بهمن 1401
    روایت جدید از دیدار ترامپ با اون
    «مایک پمپئو»، وزیر خارجه پیشین آمریکا در کتاب جدید خود با عنوان «‌هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم می‌جنگم» نوشت که «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی مفهوم لقب «مرد موشکی کوچک» را که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دیدار با او هنگام ناهار به وی داد، متوجه نشد. 
    به گزارش ایلنا به نقل از وب سایت بیزنس اینسایدر، پمپئو در این کتاب نوشته است: «ترامپ ابتدا با سوال از کیم درباره یک وعده غذایی در اجلاس سنگاپور در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ و اینکه آیا می‌داند هنرمند، التون جان چه کسی بوده است، شروع کرد». 
    در ادامه آمده است:‌ «ترامپ سپس توضیح داد که آهنگ موفقی به نام مرد موشکی از خواننده بریتانیایی سال ۱۹۷۲ الهام‌بخش او شد تا در سال ۲۰۱۷ به کیم لقب مرد موشکی کوچک بدهد».
    پمپئو در این کتاب نوشت: «ترامپ گفت که این آهنگ فوق‌العاده‌ای است. او قصد داشت با این آهنگ از کیم تعریف کند. اما او متوجه مقصود او نشد و گفت: مرد موشکی، باشه! کم است، خوب نیست». 
    ترامپ در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار علنا در توییتر از کیم به عنوان مرد موشکی کوچک یاد کرد و این را در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و در طول دوره ریاست جمهوری خود تکرار کرد.
    ترامپ به کیم گفت: «مرد موشکی با شما تماس گرفت، این عالی بود چون توانستم شما را ببینم، می‌توانم شما را تصور کنم در حالیکه بر اسبی نشسته‌اید، روی موشکی که بر فراز ژاپن پرواز می‌کند، نشسته‌اید».
    کیم و ترامپ برای اولین بار در نشست سنگاپور برای گفت‌وگو درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره با یکدیگر دیدار کردند.