صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4024  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 06 بهمن 1401
    نیروهای آمریکایی در آلمان،‌ اشغالگر هستند
    رئیس فدراسیون روسیه گفت که نیروهای آمریکایی در آلمان، از لحاظ حقوقی و عملی، نیروهای اشغالگر هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس فدراسیون روسیه تصریح کرد: آلمان فدرال، بزرگ‌ترین کشور در اروپا و صاحب اقتصاد بزرگ با اتحاد شوروی به صورت قانونی درمورد پایان دادن به اشغالگری توافق کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، همانطور که می‌دانید، آلمان به چهار قسمت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و شوروی تقسیم شده بود. اتحاد شوروی رنگ و بوی رسمی به پایان دادن به وضعیت حضور خود در آنجا داد، اما آمریکا این کار را نکرد. به معنای دقیق کلمه، به صورت رسمی و حقوقی، نیروهای اشغالگر آمریکایی در اراضی آلمان حضور دارند.
    وی افزود: نیروهای شوروی در اتریش حضور داشتند، اما داوطلبانه آنجا را ترک کردند، روسیه به عنوان جانشین اتحاد شوروی، به منزله ضامن قانون اساسی جمهوری اتریش و ضامن وضعیت بی‌طرف جمهوری اتریش بود. به صورت کلی، بسیاری از شهروندان معمولی در اتریش این مساله را می‌دانند و از روسیه بابت این چنین موضع گیری قدردان هستند. درمورد دیگر کشورهای اروپایی، وضعیت پیچیده است.
    پوتین در گفتگو با دانشجویان عنوان داشت که اروپا دیر یا زود حاکمیت خود را پس خواهد گرفت، اما به نظر می‌رسد که این امر زمان می‌برد.
    پوتین عنوان داشت: هدف از عملیات نظامی ویژه روسیه، حفاظت از روسیه و مردمانش در مقابل هر گونه تهدیدهایی از سوی اراضی مجاور که اراضی تاریخی روسیه هستند، می‌باشد. نژادپرستان اوکراینی حساب هیچ چیزی را نمی‌کنند. آنها پشت غیرنظامیان پناه گرفته و از پشت سر آنها، تیراندازی می‌کنند.