صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4058  |  صفحه ۶ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 06 بهمن 1401
    قیمت دلار توقفی در نوسان چطور ارز بخریم؟
    محمدرضا فرزین در پاسخ به پرسش یکی از کاربران فضای مجازی درباره چرایی حذف دلار توافقی و مشکلات پیش آمده برای خریداران دلار توافقی طی روز گذشته، اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.
    فرزین با اعلام این خبر خطاب به متقاضیان خرید ارز تأکید کرد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو بدون صف.
    رئیس کل بانک مرکزی در مورد اینکه چرا دلار توافقی حذف شده است، گفت: از این پس امکان خرید دلار و ارز بدون نوبت و ثبت‌نام از تمام صرافی‌ها با نرخ تابلو وجود دارد.البته باید توجه کرد که با توجه به این که سقف برداشت از هر کارت بانکی حدود ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است خریداران باید به این موضوع توجه کنند و چند کارت بانکی البته با مشخصات خود به همراه داشته باشند.
    هم چنین از امروز اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل ارزی آن را از صرافی‌ها بخرند.به گزارش همشهری آنلاین؛ طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، از امروز افرادی که تاکنون از سهمیه ارز دولتی خود استفاده نکرده‌اند، می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل ارزی آن را از صرافی‌های مجاز خریداری کنند.گفتنی است این امکان برای اشخاص حقیقی (ایرانیان بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم ایران فراهم است. اگر فردی توانایی و یا تمایل به خرید سهمیه خود به طور کامل را ندارد می‌تواند مقدار تعیین شده را در چند مرحله خریداری کند.همچنین با توجه به اینکه سقف برداشت از هر کارت بانکی حدود ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است خریداران باید به این موضوع توجه کنند و چند کارت بانکی البته با مشخصات خود به همراه داشته باشند.