صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4249  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 10 بهمن 1401
    «ابتکار» جزئیات حمله به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع را بررسی می‌کند
    حمله ناکام شبانه
    ساعت ۲۳:۳۰ شب شنبه (۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.
    به گزارش ایرنا، در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.
    یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند. این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود. گفتنی است که یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.
    بیانیه وزارت دفاع
    در همین رابطه وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله نا موفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت. در ادامه این بیانیه آمده است:: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است. این بیانیه می‌افزاید: این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل‌الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.
    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.
    همچنین محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری مهر، گفت: به دنبال انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان عصر دیروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابعاد این موضوع را بررسی شد.
    عوامل حمله شناسایی خواهند شد
    از سوی دیگر محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره آخرین جزئیات از حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یک مرکز نظامی در اصفهان، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است و مطمئناً با هر فرد و کشوری که پشت این اقدام باشد، برخورد جدی خواهد شد.
    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: حتماً عواملی که در این اتفاق نقش داشتند، به زودی از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مانند سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و با آنان برخورد خواهد شد.
    وی بیان کرد: از زمانی که تاسیسات هسته ای خود را در اختیار سپاه گذاشتیم، تاکنون شاهد چنین اقداماتی نبودیم و تاکید داریم که حتماً باید تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.
    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما ضرب شستی به دشمنان نشان دادند و به همین دلیل معاندان و دشمنان نظام به دنبال آن هستند که در بنیه دفاعی ما خلل ایجاد کنند، اما مطمئناً به نتیجه نخواهند رسید و روز به روز بنیه دفاعی ما قوی تر خواهد شد.